کد خبر: ۱۹۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
فصل بهار فرصت مناسبی است تا با رعایت برخی عادات درست در برنامه روزانه به شادابی و سلامتی بیشتری دست پیدا کنیم.
ناطقان: از آنجا که فصل زمستان با کم تحرکی، مصرف غذا‌های سنگین و بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است در بهار، ورزش و تحرک بیشتر در کنار رژیم غذایی مناسب می‌تواند بسیار مفید و جبران کننده باشد.

در این مقاله به ۹ عادت سالم در برنامه روزانه برای این فصل اشاره شده که رعایت آن‌ها به پیشگیری و کاهش مشکلات ناشی از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت نوع دو، بیماری قلبی و حتی برخی سرطان‌ها کمک می‌کند:

افزایش تحرک و نشستن کمتر

هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی در حد متوسط داشته باشید و در کنار آن حداقل دو روز در هفته تمرینات و فعالیت‌های تقویت عضلانی را انجام دهید.

چسبیدن به رژیم غذایی سالم

در بهار نیز مانند سایر فصول مواد غذایی سالم مانند انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، غلات کامل، گوشت غیرفرآوری و محصولات لبنی کم چرب را در رژیم تغذیه‌ای روزانه خود بگنجانید.

آب بهترین نوشیدنی

برای کاهش کالری دریافتی و حفظ سلامتی خود، آب را جایگزین انواع نوشابه‌ها از جمله نوشیدنی‌های شیرین و قندی کنید.

برنامه خواب منظم

خواب کافی داشته باشید و فراموش نکنید که افراد بزرگسال به حداقل هفت ساعت خواب آرام در طول شب نیاز دارند.

ترک سیگار

ترک سیگار فاکتوری جدانشدنی از تمام توصیه‌های سلامتی است. برای موفقیت در این اقدام از مراکز بهداشتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

محافظت در برابر نور خورشید

در بهار در اغلب مناطق تابش خورشید تشدید می‌شود و بنابراین ضرورت دارد که از پوشش مناسب مثل پیراهن‌های آستین بلند، کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی مناسب به همراه ضدآفتاب مناسب و مرغوب استفاده کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

این گزینه نیز مانند ترک سیگار از توصیه‌های پزشکی جدایی ناپذیر است؛ بنابراین برای حفظ سلامت کل بدن توصیه می‌شود که حتما دو نوبت در روز دندان‌های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

چکاپ منظم بدن

برای انجام آزمایشات و دریافت خدمات پیشگیری مانند معاینات سرطان و دیابت حتما پزشک خود را به طور منظم و طبق برنامه ملاقات کنید.

آگاهی از سوابق پزشکی خود

اطلاعات کافی درباره سوابق پزشکی خود و خانواده‌تان کسب کرده و درباره آن با اعضای خانواده و پزشکتان گفتگو کنید.
برچسب ها: توصیه ، سلامتی ، بهار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین