کد خبر: ۱۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر ۲۲۶ تن زعفران به ۶۴ کشور جهان صادر شده است که درآمد بیش از ۲۹۴ میلیون دلاری را نصیب کشور کرده است.
ناطقان: ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در جهان شناخته می‌شود و هر ساله ارز قابل توجهی را از صادرات این محصول گرانبها نصیب کشور می‌کند.

به گفته برخی از مسئولان حدود ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و ایران اولین و بزرگترین صادرکننده این محصول به شمار می‌رود.

آمار‌ها حاکی از آن است که در سال ۹۷ ایران به ۶۴ کشور جهان زعفران صادر کرده است که در این بین کشور‌های امارات متحده عربی، اسپانیا، افغانستان، ویتنام، قطر، بلژیک، سوئد، آفریقا، هلند، یونان و کانادا به چشم می‌خورد.

براساس آمار گمرک در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر ۲۲۶ تن زعفران به صورت بسته بندی، فله، آماده برای خرده فروشی و خرد شده از مبدا ایران به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که صادرات زعفران در مدت ذر شده حدود ۲۹۴ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۷۹۷ دلار درآمد ارزی نصیب کشور کرده است.

براساس این گزارش درآمد ریالی ایران از صادرات زعفران در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر هزار و ۶۸۸ میلیارد و ۶۱۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۱۹ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

با این تفاسیر می‌توان با یافتن کشور‌های هدف صادراتی و افزایش تولید این محصول در نقاط مختلف کشور در زمینه صادرات کالا‌های غیرنفتی تلاش بیشتری کرد و با تبلیغات گسترده تقاضا برای این محصول گرانبها در جهان را افزایش داد.

از طرفی به دلیل کشت این محصول در مناطق گرم و خشک و استفاده کم از آب برای تولید زعفران می‌توان کشت این محصول را در بسیاری از نقاط کشور توسعه داد و ضمن اشتغال زایی در روستا‌های کشور از درآمد ارزی قابل توجه این بخش استفاده کرد.
منبع: میزان
برچسب ها: زعفران ، صادر ، درآمد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین