کد خبر: ۱۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
میرجلال‌الدین کزازی ضمن معرفی کتاب‌هایی که امسال در نمایشگاه کتاب دارد، بزرگ‌ترین خرده‌ای را که به عقیده او می‌توان بر نمایشگاه کتاب گرفت بیان کرد.
ناطقان: این نویسنده و مترجم درباره وضعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از سال‌ها گذشتن از برگزاری آن، اظهار کرد: من بارها گفته‌ام آن‌چه ما نمایشگاه کتاب می‌نامیم به راستی یک نهاد کارساز و اثرگذار فرهنگی نیست و سالی یک بار این نمایشگاه سامان داده می‌شود، اما کار فرهنگی و اجتماعی آن با این نمایشگاه آغاز می‌شود و با اتمام آن پایان می‌پذیرد.

او با اشاره به لزوم کارسازی و پایداری نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب بیشتر فروشگاهی بزرگ است که کتاب‌ها در آن فراپیش خواستاران نهاده می‌شود و ارج و ارزش آن در همین است که خواستار و خریدار کتاب می‌تواند کتاب‌های گوناگونی را که به آن‌ها نیاز دارد در این فروشگاه بزرگ به آسانی به‌دست بیاورد. اما اگر نمایشگاه کتاب نهادی فرهنگی است، می‌باید کارساز، پایدار و اثرگذار باشد. می‌باید هنگامی که برچیده می‌شود کارآیی و پویایی و اثربخشی آن را بتوان در قلمرو کتاب و کتاب‌خوانی و کتاب‌دوستی و هر آن‌چه به کتاب بازمی‌گردد همچنان آشکارا دید؛ اما چنین نیست و این شاید بزرگ‌ترین خرده‌ای است که می‌توان بر نمایشگاه کتاب گرفت.

این شاهنامه‌پژوه سپس از کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد نام برد و بیان کرد: «کمدی الهی»، «پدر ایران»، داستانی درباره زندگانی فردوسی در چاپ چندم و «دفتر دانایی» در چاپ چندم کتاب‌هایی هستند که از نشر معین به‌دست داده می‌شوند. همچنین «در سایه آفتاب» و «نهادنامه داد»، کتابی در زمینه شاهنامه‌شناسی که پیش‌تر در نشر یار دانش چاپ شده، دو کتابی هستند که از نشر گویا و همچنین کتاب‌های دیگری در نمایشگاه خواهند بود.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین