کد خبر: ۱۹۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
طلاکش گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به ۵ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافته است.
ناطقان: فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار  با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به ۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده، در حالیکه حداقل قیمت تمام شده تولید ۷ هزار و ۸۰۰ تومان است؛ بنابراین این امر زیان ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ را نشان می‌دهد.

وی از افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار خبر داد و گفت: اگرچه قرار بود توزیع نهاده‌های دامی از طریق پشتیبانی امور دام با حواله جهاد کشاورزی استان‌ها در اختیار صنف قرار گیرد، اما این امر تاکنون انجام نشده است و درنهایت همین امر موجب شده تا مرغداران نهاده‌های مورد نیاز را از بازار آزاد با قیمت بالا خریداری کنند.

طلاکش با بیان اینکه مرغداران برای تامین نهاده‌های مورد نیاز با چالش‌های متعددی روبرو هستند، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۵ هزار و ۲۰۰ و ذرت یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد توزیع می‌شود که مرغداران برای تامین نیاز خود با قیمت آزاد به نقدینگی بالایی نیاز دارند که این امر شرایط نامطلوبی برای آن‌ها ایجاد کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق روال همه ساله، قیمت تخم مرغ با آغاز فصل گرما و ماه رمضان به سبب کاهش تقاضا با روند نزولی در بازار روبرو می‌شود که این امر در کنار عدم موافقت دولت برای صادرات تخم مرغ ضربه مهلکی به صنعت وارد می‌کند.

وی صادرات تخم مرغ را تنها راهکار تعدیل قیمت در بازار برشمرد و گفت: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته، دولت با صادرات تخم مرغ موافقت نکرده است، در حالیکه دلیل منطقی برای این امر ندارد.

طلاکش صادرات ماهانه ۱۰ هزار تن تخم مرغ را امری ضروری دانست و افزود: با وجود آنکه ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی با صادرات تخم مرغ موافق هستند، اما مابقی اعضای ستاد تنظیم بازار حاضر نیستند که با موافقت براین امر به تولیدکنندگان کمک کنند، در حالیکه برای جلوگیری از افزایش قیمت پیشنهاد درج قیمت محصول بر روی تخم مرغ برای مصرف کننده و صادرات محدود را داده ایم.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به مازاد روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ در کشور، دولت باید با صادرات محصول به طور محدود موافقت کند و در غیر این صورت شرایط بدتر خواهد شد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار نوسان قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد را یک چالش جدی برای صنعت طیور برشمرد و گفت: با توجه به آنکه جوجه ریزی در سال گذشته بیش از حد انجام شد، از این رو با استمرار روند کنونی قیمت نهاده‌های دامی امیدی به جوجه ریزی در سال ۹۸ نداریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه خبری از بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در دنیا نیست، تصریح کرد: در کشور ما به سبب اقدامات صورت گرفته، گزارشی از شیوع بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم و از آن جا که این بیماری در دنیا خاموش است، انتظار می‌رود در شش ماهه دوم بیدار نشود و در غیر این صورت شرایط خوبی را برای صنعت متصور نیستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین