کد خبر: ۱۹۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه مقرر شد تسهیلات ویژه به دانشجویان سیل‌زده دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود.
ناطقان: دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی «یک روز تازه» که صبح امروز از شبکه ۵ سیما پخش شد، به تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در پی وقوع سیل در کشور، مقام معظم رهبری پیامی صادر کردند که در آن تأکید شده بود دستگاه‌های عمومی نیز علاوه بر دستگاه‌های دولتی و نظامی کشور به این مسئله ورود و به مردم آسیب‌دیده کمک کنند. همچنین تا رفع مشکل و بحران، به صورت جدی ایستادگی شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به این دستور مقام معظم رهبری لبیک گفت و از روزهای نخستین در کنار مردم آسیب‌دیده به ارائه خدمت پرداخت.

وی با بیان اینکه در روز چهارم فروردین دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پیامی خطاب به رئیس دانشگاه صادر کرد، گفت: در این پیام تأکید شده بود که تمامی امکانات دانشگاه بسیج شده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، اقدامات فوری برای کمک به مردم آسیب‌دیده صورت گیرد. پس از آن، دکتر طهرانچی نیز دستوری مبنی بر آماده‌باش فوری واحدهای دانشگاه صادر کرد.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یک روز پس از وقوع سیل، ستاد مقابله با بحران با مسئولیت اینجانب در سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد تا به بررسی چگونگی امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده بپردازیم. بر این اساس، در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آماده‌باش اعلام شد و از رؤسای استانی درخواست شد که در شهرها حضور داشته باشند و با تشکیل کمیته‌های ویژه، به کمک‌رسانی به مردم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مازندران، خوزستان و لرستان به تهیه غذای گرم و سرد و ارائه به مردم سیل‌زده اقدام کردند، تصریح کرد: امکانات فیزیکی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفت، به طوری که در روزی که در شهر شیراز سیلاب اتفاق افتاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شیراز ۸۰۰ نفر، واحد لار ۲۰۰ نفر و واحد یزد ۸۰۰ نفر را به صورت اضطراری اسکان دادند.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص استان گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت بیشتری در آن استان داشت و کمک‌رسانی خود را به صورت تهیه غذای روزانه، تهیه پوشاک، اعزام ماشین‌آلات عمرانی و تجهیزات برای خارج کردن آب، توزیع آب معدنی و… در منطقه گمیشان و آق‌قلا انجام داد. همچنین یک تیم از سازمان مرکزی دانشگاه به آن منطقه اعزام و مستقر شد.

دکتر رنجبر با بیان اینکه از دوازدهم فروردین ماه سیلاب بزرگ‌تری در استان‌های خوزستان و لرستان رخ داد، گفت: بعد از این اتفاق ناخوشایند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستوری مبنی بر تشکیل قرارگاه جهادی مرکزی در دانشگاه صادر کرد. این قرارگاه تشکیل شد و در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان در حال خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه نیروهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند، گفت: تشکل‌های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی به صورت خودجوش و فعالانه در این مناطق حضور دارند، به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان بسیج دانشجویی در لرستان مسئول خدمت رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم می‌داند در کنار مردم باشد

دکتر رنجبر در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی رسالت علمی و اجتماعی برعهده دارد، تصریح کرد: در بحث اجتماعی، این دانشگاه خود را ملزم می‌داند در کنار مردم بوده و به آنها خدمات‌رسانی کند. به عنوان مثال ماشین‌های سنگین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شده‌اند. درخصوص رسالت علمی نیز باید اشاره کنم که یک تیم از اساتید و متخصصان هیدرولیک سیلاب و رودخانه نیز از دانشگاه آزاد اسلامی به منطقه پلدختر اعزام شده تا با انجام پیمایش میدانی، چرایی وقوع سیلاب را بررسی کند. بدین صورت رسالت علمی دانشگاه نیز انجام خواهد شد.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این طرح تأکید شده، علاوه بر لزوم سرآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در علم و فناوری، این دانشگاه باید بتواند در حل مسائل کشور به کمک مردم بیاید. بر این اساس، در طرح پایش، نظام موضوعات اساسی کشور تنظیم شده که یکی از آنها مسئله بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بود که ۳ هزار نظام موضوع در این حوزه تدوین شده که عناوین پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل خواهد داد.

دکتر رنجبر تأکید کرد: نیروهای اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در مناطق سیل‌زده کشور همچنان در حال امدادرسانی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین شبکه حقیقی کشور است و در متن جامعه و تمام شهرها گستردگی دارد، گفت: این دانشگاه با تربیت نیروهای کارآمد، نقش مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرها ایفا می‌کند، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی برای خود یک مسئولیت ویژه اجتماعی قائل است و خود را مسئول می‌داند که به کمک آحاد مردم بشتابد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر شرایط ارائه تسهیلات به دانشجویان سیل‌زده دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و در پی دستور دکتر طهرانچی، مقرر شد دستورالعملی برای ارائه تسهیلات ویژه به دانشجویان مناطق سیل‎زده تدوین و به زودی ابلاغ شود. همچنین درخصوص مباحث آموزشی نیز دستورالعملی به واحدها ابلاغ شده که براساس آن؛ غیبت کلاسی دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی و دانشجویان مناطق سیل‌زده، از تاریخ ۹۸/۱/۱۷ تا ۹۸/۲/۱۲ در صورت تأیید قرارگاه جهادی استان، موجه تلقی شود. همچنین از زمان ابلاغ این دستورالعمل تا پایان ۹۸/۲/۱۲ تمام آزمون‌های میان ترم در واحدها و مراکز دانشگاهی لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رنجبر در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص میزان آسیب به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سیلاب اخیر، گفت: خوشبختانه هیچ‌کدام از واحدهای دانشگاه آسیب جدی ندیده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین