کد خبر: ۱۹۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
در حال حاضر گوجه فرنگی چهارمین سبزیجات محبوب بعد از سیب زمینی، کاهو و پیاز به حساب می آید. گوجه فرنگی یک غذای گیاهی بسیار مغذی است. همانطور که نسبت غذاهای گیاهی در رژیم غذایی افزایش می یابد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد.
ناطقان: مصرف بالای میوه و سبزیجات باعث سلامتی پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن می شود. با مصرف گوجه فرنگی میتوان بدن را در برابر بیماری های زیر مقاوم کرد.

۱) سرطان

گوجه فرنگی یک منبع عالی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است. با این اجزا، گوجه فرنگی می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که عامل ایجاد سرطان هستند کمک کند.

۲) فشار خون

حفظ مقدار کم سدیم کمک می کند تا فشار خون سالم حفظ شود. با این حال، افزایش مصرف پتاسیم ممکن است به دلیل تاثیرات گسترده آن بر روی شریان ها نیز بسیار مهم باشد.

۳) سلامت قلب

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و محتوای کولین در گوجه فرنگی همه از سلامت قلب حمایت می کنند.

۴) دیابت

مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که از رژیم های دارای فیبر بالا استفاده می کنند سطح قند خون پایین تری دارند، در حالی که در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می تواند قند خون، چربی ها و سطح انسولین را بهبود بخشد.

۵) یبوست

خوردن غذاهایی که دارای محتوای آب و فیبر زیاد هستند، مانند گوجه فرنگی از حرکات طبیعی روده پشتیبانی می کنند.

۶) سلامت چشم

گوجه فرنگی می تواند به محافظت چشم از آسیب نور کمک کند.

۷) پوست

کلاژن جزء ضروری پوست، مو، ناخن و بافت همبند است. تولید کلاژن در بدن وابسته به ویتامین C است.

۸) بارداری

مصرف فولات مناسب قبل و بعد از بارداری برای محافظت در برابر نقص عصبی لوله در نوزادان ضروری است.


منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین