کد خبر: ۱۹۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در واکنش به توئیت‌های سفیر فرانسه در واشنگتن بر شفاف سازی فوری پاریس در این زمینه تأکید کرد.
ناطقان: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به توئیت «جرارد آرود» سفیر فرانسه در واشنگتن که شامگاه شنبه در حساب توئیترش مدعی شده بعد از برجام دلیلی برای غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران وجود ندارد، نوشت: «اگر توئیت‌های جرالد آرود موضع فرانسه است. ما با نقض عمده هدف و مقصود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه 2231 شورای امنیت مواجهیم.»

وی تصریح کرد: «پاریس باید فورا شفاف سازی کند، در غیر این صورت ما اقدام لازم را به عمل می‌آوریم.»

به گزارش فارس، دیپلمات فرانسوی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «اینکه گفته شود ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود اشتباه است. [ایران] باید به موجب 'پیمان منع اشاعه' و پروتکل الحاقی و تحت نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ایش صلح‌آمیز هستند.»

او در ادامه نوشت: «همانگونه که سال ۲۰۰۲ گفتیم که طبق پیمان منع اشاعه، غنی‌سازی اورانیوم بدون داشتن یک برنامه‌ غیرنظامی باورپذیر در زمینه هسته‌ای غیرقانونی است، قادر خواهیم بود در سال ۲۰۲۵ هم در صورت لزوم واکنش نشان دهیم. آن موقع تحریم‌هایی اعمال شدند. تحریم‌ها می‌توانند مجدداً اعمال شوند. بعد از برجام، هیچ بند "زوال‌پذیری" وجود ندارد.»

وی تصریح کرد: «روسیه، اورانیوم غنی‌شده نیروگاه هسته‌ای بوشهر را تأمین می‌کند. بنابراین هیچ دلیل قابل درکی وجود نخواهد داشت ایران بعد از برجام، اقدام به غنی‌سازی وسیع اورانیوم کند.»
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین