کد خبر: ۱۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
یک متخصص طب سنتی گفت: سیر، رطوبت و حرارت غریزی بدن را افزایش می‌دهد، این تغییرات افزایش طول عمر را به همراه دارد.
ناطقان: حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره فواید سیر اظهار کرد: در کتب طب سنتی سیر را به دو نوع بری و بستانی تقسیم بندی می‌کنند،‌ سیر بری یا همان نوع جبلی، امروزه اغلب با نام موسیر شناخته می‌شود و خواص بسیاری دارد؛ کسانی که کمی با گیاهان آشنا باشند می‌توانند آن را در زمین شناسایی کنند؛ این گیاه بیشتر در مناطق کوهی رشد می‌کند.

وی ادامه داد: به طور کلی مصرف سیر تازه نسبت به سیر کهنه فواید بیشتری دارد،‌ این ماده مفید مطابق کتب سنتی در درجه سوم گرمی و خشکی قرار می‌گیرد، بنابراین می‌تواند رطوبت و حرارت غریزی انسان را افزایش دهد، این تغییرات در بدن جوانی و افزایش طول عمر را به دنبال دارد.


 اکبری درباره خواص سیر گفت:  یکی از خواص سیر از بین بردن رطوبت است، همچنین این گیاه را ماده‌ای جالی می‌دانند که به معنای جلا دهندگی و شفاف کنندگی اعضای بدن مثل سیستم گوارشی است؛ همچنین مصرف این ماده مجاری ریز بسته شده بدن را باز می‌کند و حتی می‌تواند با باز کردن عروق کرونری در قلب از بروز اختلالات قلبی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: آلرژی بهاره را با نوشیدن ماءالشعیر خانگی درمان کنید

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه سیر باعث تحلیل رفتن رسوبات بدن می‌شود، ادامه داد: سیر در اصطلاح طب سنتی خشک کننده است و می‌تواند دردهای معده و ورم‌های مفصلی را درمان کند؛ سیر خاصیت رقیق‌کنندگی خون دارد و از این گیاه به عنوان ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک به صورت خوراکی و موضعی استفاده می‌کنند؛ در برخی کتب اشاره شده است که بلعیدن یک یا دو حبه سیر قطعه قطعه شده به همراه آب می تواند از ناراحتی های قلبی جلوگیری کند زیرا کلسترول خون را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را به طور شگفت انگیزی تقویت می‌کند.


وی با تاکید بر اهمیت مصرف صحیح سیر گفت: توجه داشته باشید که خوردن سیر باید با رعایت مزاج فرد و زمان‌بندی درست انجام شود تا حفظ تندرستی و ارتقای سلامت را به همراه داشته باشد اما مصرف سیر با بی‌توجهی به مزاج،‌ سن و فصل می‌تواند منجر به ایجاد اختلالاتی مثل سر درد، آسیب به سیستم بینایی و آسیب‌های ریوی شود.

اکبری بیان کرد: اگر فردی بر اثر مصرف بیش از حد سیر یا رعایت نکردن نکات ذکر شده با اختلالاتی مواجه شد می‌تواند با استفاده از مسهل این ماده که آب انار ترش و شیرین و شربت سکنجبین است به حالت عادی بازگردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین