کد خبر: ۱۹۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
یک متخصص تغذیه گفت: یکی از کار‌ها برای چاق شدن این است که افراد با افزایش تعداد وعده‌های غذایی، به جای سه وعده، پنج تا ۶ وعده غذایی مصرف کنند.
ناطقان: الهام نوروزی متخصص تغذیه درباره اصول مناسب چاق شدن اظهار کرد: برای چاق شدن در قدم اول باید بدانید راه درست چاق شدن چیست؛ برای چاق شدن نباید سراغ مواد غذایی پرچرب و مضر رفت زیرا بدن برای عضله سازی به مواد غذایی مغذی نیاز دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: یکی از کارها برای چاق شدن این است که تعداد وعده غذایی را افزایش داده و به جای سه وعده از پنج تا ۶ وعده غذایی استفاده کنند؛ باید مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل گوشت، مرغ، میوه‌ها، شیر، سبزی‌ها و پنیر استفاده کرد، این را فراموش نکنید که غذا مهم‌ترین بخش برنامه اضافه‌وزن است.


وی با اشاره به اینکه برای لاغر شدن باید تنوع رنگی در غذا وجود داشته باشد، گفت: غذا باید خوش‌طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌تان غذا نخورید، چون ممکن است از غذا دلزده شوید؛ افرادی که به فکر چاقی هستند باید به فکر برنامه صحیح غذایی باشند، رعایت فواصل غذایی و فواصل خواب و غذا از اهمیت زیادی برخوردار است.

نوروزی با اشاره به اینکه افزایش تعداد وعده غذایی به چاق شدن کمک زیادی می‌کند، ادامه داد: افراد باید دقت کنند که هر چه  تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند، کالری بیشتری دریافت می‌کنند؛ بهتر است در طول روز مثلا هشت وعده غذایی دارای ۵۰۰ کالری مصرف کرد  تا اینکه چهار وعده غذایی حجیم دارای ۲۰۰۰ کالری مصرف کرد.
بدن به چقدر کالری نیاز دارد؟

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه به ازای هر یک کیلو از وزن، روزانه به ۲٠ کالری نیاز است، تشریح کرد: با این میزان کالری بدن،  قادر به ترمیم و رسیدگی به تمام اجزای بدن است؛ برای افزایش وزن، باید حداقل ۵٠٠ کالری در هر وعده غذایی مصرف کرد تا میزان کالری دریافتی از حد طبیعی بیشتر و موجب افزایش وزن شود.

نوروز با اشاره به اینکه افراد هم برای چاق شدن هم برای لاغر شدن به ورزش نیاز دارند، گفت: افراد باید برای چاق شدن نه تنها باید تغذیه خوب و زیاد داشته باشند بلکه برای خوش فرم چاق شدن باید هفته‌ای سه تا چهار جلسه ورزش کنند، ورزش بدن شما را تحریک می‌کند و سرعت چاق شدن‌تان را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه باید افراد برای چاق شدن بعد از ورزش غذا بخورند، ادامه داد: بعد از ورزش بدن نیاز به دریافت فیبر ماهیچه‌ای دارد؛ بدن بعد از ورزش بیشترین ظرفیت برای دریافت پروتئین نسبت به هر زمان دیگری را دارد، عموما باید سعی کنید ۴۰ تا ۵۰ گرم پروتئین و بیش از ۵/۱ برابر این مقدار کربوهیدرات را پس از هر بار تمرین مصرف کنید.

چه زمانی، چه بخوریم؟

وی با تاکید بر اینکه سالاد و سوپ جزو یکی از اصلی‌ترین مواد در وعده غذایی است، گفت: در رژیم‌های غذایی چاقی باید مایعات را در آخر وعده غذایی استفاده‌ کرد و از مصرف آن قبل از غذا و حین وعده غذایی به‌دلیل پرشدن حجم معده، پرهیز شود.

این متخصص تغذیه یادآوری کرد: افرادی که قصد چاق شدن دارند باید صبحانه را دیرتر از حالت عادی و حداقل با رعایت فاصله زمانی ۲ ساعت پس از بیدار شدن، بخورند؛ این افراد باید تا حد ممکن دیرتر شام بخورند و زودتر بخوابند، در واقع خوابیدن با شکم پر به افزایش وزن کمک می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین