کد خبر: ۱۹۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بر ضرورت ارتقای تمامی خوابگاه‌های با رتبه ۴ و ۳ تا پایان سال جاری تاکید کرد.
ناطقان: دکتر مجتبی صدیقی در مراسم تودیع رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویان و معارفه دکتر مطیعی سرپرست جدید این صندوق با تاکید بر اینکه چرخه حرکت صندوق رفاه در دولت تدبیر و امید به مسیر منطقی برگشت و نظم و انضباط در صندوق پایه گذاری شد، گفت: خوشبختانه ما طی چهار سال اخیر شاهد تحولات خوبی در عرصه فعالیت‌های دانشجویی بودیم به گونه‌ای که در این دوره خدمات رسانی به دانشجویان افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: صندوق رفاه پشتوانه‌ای برای حل مشکلات دانشگاه‌ها و مشکلاتی که پیش رو دانشجویان بود. لازم است دانشگاه‌ها و صندوق رفاه به یکدیگر کمک کنند. البته بحران جدی دانشجویی در چند سال اخیر نداشتیم و حمایت‌ها و نظارت‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: صندوق در کنار فعالیت‌های تسهیلاتی فعالیت‌های عمومی نیز برای تقویت زیربناهای دانشگاه‌ها داشت که در هر دو بخش به خوبی حرکت صورت گرفت که افزایش وام‌ها و تسهیلات به ویژه وام دکترا که از سال ۹۳ آغاز شد در سال ۹۴ وسعت بیشتری پیدا کرد و یکی از فعالیت‌های مثبت صندوق رفاه بود.

به گفته وی، خوشبختانه طی سال‌های اخیر حرکت‌های عمومی صندوق رفاه با ارتقای خوابگاه‌ها افزایش پیدا کرد هم چنین توسعه رستوران‌ها، صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه‌ها نیز که تعداد قابل توجهی از آشپزخانه‌ها که مجموعاً ۱۰۵ آشپزخانه است ارتقا یافت، اما باید این حرکت ادامه یابد و به کیفیت برسد و تغییر رویکرد آشپزخانه‌ها را ادامه خواهیم داد.

دکتر صدیقی گفت: در بخش ورزشی نیز ۲۷ چمن مصنوعی تأسیس شد که سال گذشته بخشی افتتاح و بخشی هم در نیمه اول امسال افتتاح می‌شود در مجموع توسعه فضاهای ورزشی را ادامه خواهیم داد هم چنین راه اندازی دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را نیز خواهیم داشت که دانشجویان بتوانند استفاده مناسبی داشته باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با افزایش منابع صندوق تلاش خواهیم کرد که حمایت‌ها توسعه پیدا کند و تسهیلات افزایش یابد اختلاف و تفرقه‌ای طی این سال‌ها بین صندوق و سازمان امور دانشجویان دیده نشده و بنای وزارت خانه این است از مدیران خود حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جدید صندوق رفاه دانشجویان باید کارهای ناتمام را مجدداً انجام دهد، اما این بازگشت وی متفاوت خواهد بود و باید اقداماتی که انجام شده و خلاءها باید پر شود تداوم طرح‌هایی که در این ۴ ساله داشتیم در عرصه عمومی دانشگاه‌ها و دانشجویان دنبال شود و ارتقای سراهای دانشجویی باید با آسیب شناسی ادامه یابد و اگر جایی نیاز به تعمیر است انجام شود امسال همه همت صندوق رفاه باید برای ارتقای خوابگاه‌های سطح سه باشد که تا پایان سال سراهای رتبه سه نداشته باشیم رستوران مکمل نیز تأسیس شأن ادامه یابد و از کارگاه‌های مهارت محور نیز در باب اشتغالزایی دانشجویان حمایت شود.

صدیقی اضافه کرد: همکاری و مشارکت جدی برای تجدید ساختار سازمان امور دانشجویان در مرکز و استان‌ها باید ادامه پیدا کند حضور خیرین در صندوق سازماندهی شود و تلاش برای جذب اعتبارات عمومی را داشته باشیم.

دکتر صدیقی ارتقای رتبه خوابگاه‌ها را از کارهای مثبت صندوق رفاه دانشجویان طی سال‌های اخیر دانست و گفت: امیدواریم با حمایت سرپرست جدید تا پایان سال جاری خوابگاه رتبه ۴ و ۳ در دانشگاه‌ها نداشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در سال ۹۷، حدود ۴۰ درصد از اعتبارات عمومی صندوق رفاه تخصیص داده نشد که باید پیگیری شود سازمان برنامه بودجه این اختصاص را انجام دهد.

دکتر صدیقی از راه اندازی مراکز مشاوره در خوابگاه‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: دانشجویان باید بتوانند علاوه به دفاتر مشاوره‌ای دانشگاه در محیط خوابگاهی نیز به این خدمات دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم دکتر صدیقی رئیس سازمان دانشجویان با اهدای لوح تقدیری از زحمات مهندس یزدان مهر رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویان تقدبر کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خوابگاه ها ، رتبه3 ، حذف
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین