کد خبر: ۱۹۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل به بررسی وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا پرداخت.
ناطقان: به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص حل و فصل اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین مساله سوریه به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

در این بیانیه همچنین آمده است: لاوروف و گوترش در جریان این تماس تلفنی همچنین به بررسی پرونده‌های مطرح در دستور کار سازمان ملل و حل و فصل درگیری‌ها و بحران‌های خاورمیانه و شمال آفریقا به ویژه سوریه پرداختند.

طرف روسی در جریان این تماس تلفنی بر تداوم همکاری موثر و نتیجه‌بخش با سازمان ملل در خصوص مسائل مختلف تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه دیگری اعلام کرد که لاوروف با جبران باسیل، همتای لبنانی خود در مسکو دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف در خصوص مساله بازگشت پناهجویان سوریه به کشورشان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: لاوروف در جریان این دیدار بر حمایت روسیه از تمامیت ارضی لبنان تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: وزرای خارجه روسیه و لبنان در جریان این دیدار بر اهمیت افزایش تلاش‌ها در راستای کمک به بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان تاکید کردند.

لاوروف و باسیل در خصوص تقویت روابط دوجانبه به ویژه روابط تجاری، اقتصادی و انسانی رایزنی کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین