کد خبر: ۱۹۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
پس از آتش‌سوزی‌ای که بخش گسترده‌ای از کلیسای نوتردام را تخریب کرد، رییس جمهور فرانسه متعهد شد که این کلیسا را بار دیگر بسازد.
ناطقان: امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در مقابل کلیسای نوتردام به خبرنگاران گفت: نوتردام تاریخ، ادبیات و بخشی از روح ماست؛ جایی که تمام رویدادهای بزرگ ما، بیماری‌های فراگیر، جنگ‌ها و آزادی‌های ما در آن اتفاق افتاده و کانون زندگی ماست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس جمهور فرانسه افزود: نوتردام می‌سوزد و من غم و اندوهی را که بسیاری از فرانسوی‌ها احساس کرده‌اند، می‌فهمم اما دوست دارم از امید هم صحبت کنم.

او در ادامه اعلام کرد که کمپینی برای تامین هزینه‌های بازسازی این کلیسا راه‌اندازی خواهد کرد و گفت: بیایید مفتخر باشیم زیرا این کلیسا را بیش از ۸۰۰ سال پیش ساختیم. ما این بنا را ساختیم و طی این قرن‌ها آن را رشد دادیم و بهبود بخشیدیم. پس من رسماً اعلام می‌کنم که بار دیگر در کنار هم آن را خواهیم ساخت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین