کد خبر: ۱۹۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
وزیر دفاع ترکیه از بیانات تهدیدآمیز مقامات واشنگتن علیه کشورش انتقاد کرد.
ناطقان: به نقل از آناتولی٬ خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دیروز در واشنگتن و در جمع اعضای شورای همکاری آمریکا و ترکیه سخنرانی کرد.

آکار در مورد تنش اخیر بین آمریکا و ترکیه به خاطر خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه گفت: ارتباط دادن مساله اس 400 به اف 35 باعث تاسف است. این مسائل ربطی به هم ندارند. ترکیه٬ هم خریدار اف 35 است و هم سازنده  قطعات مهمی از این هواپیمای جنگنده. لازم است آمریکا به تعهدات خود برای تحویل این هواپیما به ترکیه عمل کند. کشور ما با تهدیدات حملات موشکی روبرو است و ما باید امنیت خود را حفظ کنیم. به کاربردن ادبیات تهدید و اولتیماتوم و تعیین ضرب الاجل از سوی آمریکا برای ترکیه٬ با روح متفق بودن ناسازگار است.


وی در ادامه افزود: لازم است آمریکا در پرونده سوریه و در ماجرای حمایت از تروریست‌های ی.پ.گ به ترکیه پاسخ دهد. ما خواهان آن هستیم که مبارزه با ترور ادامه پیدا کند و باز هم تاکید می‌کنیم که پ.ک.ک را با کردها یکی دانستن٬ عین خطا و اشتباه است. ما با پ.ک.ک مبارزه می‌کنیم و نه با کردها.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین