کد خبر: ۱۹۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
عراق قصد دارد یک پالایشگاه نفت به ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز را در شهر کرکوک احداث کند.
ناطقان: ثامر غضبان، وزیر نفت عراق پس از دیدار از کرکوک اعلام کرد پالایشگاهی با ظرفیت فرآوری ۱۵۰ هزار بشکه در روز در این شهر شمالی ساخته خواهد شد.

وزیران عراقی متعددی به کرکوک سفر کرده و با استاندار آن دیدار کرده و درباره پروژه‌ها و طرح‌های جدیدی که متوقف مانده‌اند و برخی از آنها مربوط به بخش‌های نفت و برق هستند، گفت و گو کرده‌اند.

وزیر نفت عراق بر اهمیت کرکوک برای دولت مرکزی این کشور تاکید کرد.

عراق صادرات نفت از کرکوک را یک سال پس از توقف آن به دلیل اختلاف با منطقه نیمه خودمختار کردستان، در نوامبر گذشته از سر گرفت.

پیش از آن حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت از استان کرکوک به بندر سیهان ترکیه برای صادرات منتقل می‌شد که پس از اقدام دولت مرکزی عراق در به دست گرفتن کنترل این منطقه از نیروهای کرد، متوقف شد. با این حال تنها راه صادرات نفت کرکوک، خط لوله نفت تحت کنترل دولت منطقه‌ای کردستان است. دولت فدرال عراق و دولت منطقه‌ای کردستان ماه‌هاست که تلاش می‌کنند برای ازسرگیری صادرات از کرکوک، به توافق برسند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چند هفته پیش از این که صادرات نفت از استان کرکوک از سر گرفته شود، منطقه کردستان اعلام کرده بود که خط لوله صادرات نفت را ارتقا داده و ظرفیت آن را از ۷۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون بشکه در روز افزایش داده است تا پاسخگوی رشد تولید آتی این منطقه باشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین