کد خبر: ۱۹۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
ملکی از کاهش قیمت گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.
ناطقان: علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۰ تا ۹۳ هزار به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود، ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به پایان تعطیلات نوروز و تضعیف بودجه خانوار، بازار گوشت در رکود به سر می‌برد، از این رو باید منتظر ماند و دید که با سپری کردن فروردین و واریز حقوق‌های کارمندان و کارگران قیمت گوشت به کدام سمت و سو می‌رود.


ملکی رکود حاکم بر بازار و جلوگیری از خروج دام در ایام پایانی اسفند از مرز‌های کشور را دلیل اصلی کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار اعلام کرد و گفت: از روز‌های پایانی اسفند مسئولان ذی ربط توانستند مرز‌های خروجی کشور را ببندند که در نهایت افزایش عرضه دام زمینه را برای کاهش قیمت در بازار فراهم کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با استمرار جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت گوسفندی مجدد تا پایان هفته و اوایل هفته بعد در بازار کاهش یابد.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در هفته‌های قبل هر کیلو دام زنده با نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

ملکی با اشاره به اینکه خبری از حباب کاذب قیمت گوشت در بازار نیست، بیان کرد: با توجه به جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور و رکود حاکم بر بازار، قیمت گوشت گوسفندی در بازار کاهش یافته است به طوریکه برخی فروشندگان به سبب کاهش تقاضا در برابر عرضه و فروش محصول خود هر کیلو شقه را با نرخ‌های ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تصریح کرد: با استمرار روند کنترل مرز‌ها و عرضه بره‌های نو به بازار پیش بینی می‌شود که مجدد قیمت گوشت در ماه رمضان افت کند.
برچسب ها: کاهش قیمت ، گوشت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین