کد خبر: ۱۹۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
زیباکلام:
این استاد دانشگاه گفت: مدت هاست مخاطبان صداوسیما کاهش پیدا کرده است. این رفتار صداوسیماست که با کنار گذاشتن یکی مثل عادل فردوسی‌پور و برخورد با سایر برنامه‌ها باعث می‌شود مخاطبانش به سمت شبکه‌های فارسی زبان هل داده شوند.
ناطقان: هنوز هم بحث حذف عادل یکی از مباحث جدی در بین اهالی فوتبال، علاقه مندان به هواداران اوست که دوست و دشمن نتوانسته‌اند این موضوع را هضم و باور داشته باشند. در این میان خیلی‌ها از جمله صادق زیباکلام عامل حذف عادل فردوسی‌پور را محبوبیت و استقلال او می‌داند که تفکرات صداوسیما نتوانست آن را بپذیرد و در نهایت چنین تصمیمی گرفت. در این خصوص با صادق زیباکلام یکی از فعالان رسانه ای در این زمینه همکلام شدیم:

 

عادل فردوسی‌پور را صداوسیما بالاخره حذف کرد و برنامه 90 بعد از چندین سال پخش آن تعطیل شد.

طبیعی بود که تلویزیون اجازه ندهد یک نفر مثل عادل فردوسی‌پور که محبوبیت داشت و مستقل بود، بماند. اتفاقی که پیش از این در جریان کمک رسانی مردمی به زلزله زدگان برای علی دایی و دیگر افراد مطرح به وجود آوردند و اجازه ندادند در سیل اخیر با دستور دادستانی کاری انجام داده و پا جلو بگذارند. عادل هم دقیقا مشمول این قانون شد و نشان داد که اگر کسی مستقل باشد، نمی‌تواند خیلی حضور جدی داشته باشد و همین امر باعث شد عذرش را بخواهند.

 

درخصوص فردوسی‌پور حتی صداوسیما به نظر مردم هم احترام نگذاشت.

مردم خیلی‌ها را خواستند اما به نظرشان احترام نگذاشتند.

 

قبول دارید این برخوردهای صداوسیما منجر به کاهش مخاطب آن خواهد شد.

مدت هاست مخاطبان صداوسیما کاهش پیدا کرده است. اگر یک روز معلوم شود که شبکه‌های فارسی زبان چقدر می‌توانند به صداوسیما کمک کنند من شگفت‌زده نمی‌شوم. باور کنید به واسطه همین رفتارهای صداوسیما نبود بعید بود شبکه‌های فارسی زبان می‌توانستند اینقدر مخاطب جذب کنند. شبکه‌هایی که چند‌ماه بیشتر نیست ظاهر شده‌اند اما به خوبی مخاطب جمع کرده‌اند و این نشان دهنده روی دیگر سکه یعنی ناتوانی صداوسیماست. با این حال درست است که این رفتارها باعث ریزش مخاطب می‌شود اما چیزی که برای این مجموعه اهمیت ندارد داشتن یا نداشتن مخاطب است و بیشتر به دنبال بسط دادن اهداف خودش است.

 

پس یعنی حالا دوشنبه‌ها مردم دیگر به جای دیدن 90 پای ماهواره خواهند نشست؟

قطعا همین طور است و این رفتار صداوسیماست که با کنار گذاشتن یکی مثل عادل فردوسی‌پور و برخورد با سایر برنامه‌ها باعث می‌شود مخاطبانش به سمت شبکه‌های فارسی زبان هل داده شوند. ای کاش یک بار صداوسیما از خودش می‌پرسید که این شبکه‌های ایرانی زبان جدیدالاحداث چه کرده‌اند که در چند‌ماه مخاطب میلیونی دارند؟ چرا ما این همه نیرو و بودجه داریم اما اینقدر ریزش داریم؟ سوال هایی که برای صداوسیما مهم نیست. برای صداوسیما در حقیقت اهداف حکومت و تبلیغ آن مهم است. در این حالت دیگر کسی که محبوبیت پیدا کرده، مستقل و بین مردم جایی داشته باشد دیگر در صداوسیما جایی ندارد و عادل نمونه بارز آن است. عادل نه سیاسی است و نه تفسیر سیاسی می‌کند و نه به حزب و گروهی وابسته است فقط محبوبیت داشت و این محبوبیت را برنتابیدند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین