کد خبر: ۱۹۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که باید برای ماه جاری همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتما ۴۰۰ هزار تومان افزایش برای شان محسوب شود.
ناطقان: رئیس جمهور با بیان اینکه سیل اخیر در کشور مشکلات گسترده ای برای مردم ایجاد کرد و خسارت‌های زیادی به زیربناها، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی وارد نمود، تاکید کرد: مردم مناطق سیل زده ، به هیچ وجه نباید نسبت به جبران خسارات نگرانی داشته باشند چرا که دولت با افتخار در این مسیر تلاش خواهد کرد و با کمک هم و دست به دست یکدیگر، خرابی‌ها را بهتر از گذشته خواهیم ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه همچنین از موافقت رهبر معظم انقلاب برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت جبران خسارت‌ سیل های اخیر خبر داد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سعید نمکی وزیر بهداشت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

آسیب بیش از ۵۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در سیل اخیر

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی وزارت بهداشت در جریان سیل اخیر آسیب دیدند که برای ترمیم آن‌ها منابعی از دولت دریافت می‌کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که مصوبات دولت در جلسات امروز در خصوص رسیدگی به سیل زدگان چه بوده، اظهار کرد: مبالغی بود که باید به سیل زدگان داده می‌شد و این موضوع در دولت بررسی شد که توضیحات آن را از سوی آقایان اردکانیان و حجتی می‌توانید بپرسید. غیر از آن مصوبه دیگری درباره سیل زدگان نداشتیم.

واکنش وزیر جهاد کشاورزی به برخی دغدغه‌ها نسبت به وضعیت گندم کشور بعد از سیل‌های اخیر

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که در بخش گندم با وجود سیل‌های اخیر و خسارات وارد شده ما قطعا افرایش تولید را خواهیم داشت. وی در پاسخ به این پرسش که در مناطق سیل زده برخی فرآورده ها و محصولات دامی دچار آسیب شدند و اینکه آیا برای فصول آتی سال کمبودی در این زمینه خواهیم داشت، اظهار کرد: سیل در بیست و چهار استان خسارت باقی گذاشت اما  برکات این بارش ها بسیار زیاد بوده و تا آخر سال و حتی سال آینده آثار آن را خواهیم دید.

دچار کمبود مصالح ساختمانی نخواهیم شد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ظرفیت ها برای ساخت و ساز وسیع است، تاکید کرد دچار کمبود مصالح نخواهیم شد. وی افزود: پروژه مسکونی مهر به همراه ۴۰۰هزار واحد در طرح های مختلف تعریف شده و در بعضی شهرها آغاز شده ، برنامه ریزی های ما به این سمت است که در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.

هشدار وزیر نیرو به مصرف کنندگان برق

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: مصرف کنندگان آب و برق به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنند؛چراکه این قبوض می تواند هشداری برای مصرف کنندگان بیش از الگوی مصرف باشد. وی با بیان اینکه به مصرف کنندگان کمتر از الگوی مصرف آب و برق، مبالغی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: مصرف کنندگان آب و برق به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنند؛ چراکه این قبوض می تواند هشداری برای مصرف کنندگان بیش از الگوی مصرف باشد.

رئیس جمهور باز هم به خوزستان و لرستان سفر می کند

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور از سفر رئیس جمهور به خوزستان و لرستان برای بررسی مشکلات این استان ها خبر داد و اظهار کرد: رئیس جمهور سفری به خوزستان و لرستان خواهند داشت و از نزدیک با مسئولین محلی صحبت می‌کنند و مشکلات را بررسی می‌کنند تا ان‌شاءالله با سرعت بیشتری بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق باید از این ماه محسوب شود

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که باید برای ماه جاری همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتما ۴۰۰ هزار تومان افزایش برای شان محسوب شود. وی با اشاره به مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش بالغ بر ۱۰۷ درصد پرداخت شد، آن هم با عنایت به اینکه متاسفانه منابع بودجه در حد ۹۱ درصد تحقق پیدا کرد اما برخی از دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش به علت اهمیت موضوع و ضرورتی که داشت، ۱۰۷ درصد تحقق پیدا کرد.

اولویت اول ما در سال جدید حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود

رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود. وی به ادامه واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: تا به امروز ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات گوشت برداشته نشده و همچنان گوشت با این ارز وارد می‌شود.

همچنین در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ مشخص شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین