کد خبر: ۱۹۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
106 مدرسه، یک اردوگاه و یک منزل سرایدار بعد از سیل خوزستان قابل استفاده نیستند و همچنین 461 مدرسه آسیب دیدند اما فرهنگیان و دانش‌آموزان 10 استان به عنوان استان‌های معین خوزستان برای کمک پای کار آمده‌اند.
ناطقان: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته استان‌‌های معین برای امدادرسانی به دانش‌آموزان و فرهنگیان مناطق سیل‌زده را مشخص کرد.

استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان غربی، کرمان، اردبیل و تهران به عنوان استان‌های معین برای استان خوزستان تعیین و نماینده وزیر آموزش و پرورش در استان خوزستان مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی مشخص شد.

از آن زمان تاکنون، اقداماتی از جمله آمارگیری وضعیت مدارس سیل‌زده، پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان سیل‌زده، جمع‌آوری کمک‌های فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برای مردم سیل‌زده و اسکان فرهنگیان و بخشی از مردم سیل‌زده انجام شده است.

رسول پاپایی دبیر ستاد معین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: 106 مدرسه، یک اردوگاه و یک منزل سرایدار بعد از سیل خوزستان قابل استفاده نیستند و همچنین 461 مدرسه آسیب دیدند و ایمن نیستند.

وی با بیان اینکه 54 هزار و 163 دانش‌آموز درگیر سیل هستند، ادامه داد: 175 مدرسه، 2 اردوگاه، 7 سالن و چند مدرسه شبانه‌روزی و 2 مرکز رفاهی در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفته است.

پاپایی افزود: 48 هزار و 378 دانش‌آموز اسکان اضطراری یافتند و 2481 خانوار به ظرفیت 14 هزار و 31 نفرـ روز مهمان آموزش و پرورش بودند.

وی اضافه کرد: ستاد معین خوزستان 3 کمیته در حوزه مدرسه و فضا و تجهیزات، در حوزه آموزش و امور دانش‌آموزی و در حوزه معبمان و فرهنگیان تشکیل داده است.

به گزارش فارس، کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به دست مردم سیل‌زده می‌رسد همچنین سازمان نوساری مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان، تجهیزات آموزشی را ارسال کرده است.

منازل حدود 61 معلم خوزستانی در سیل این استان، دچار تخریب شده است که آموزش و پرورش برای آنها محل اسکان پیش‌بینی کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: آسیب ، مدرسه ، سیل ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین