کد خبر: ۱۹۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جدیدترین وضعیت ریلی محور شمال و جنوب را تشریح کرد.
ناطقان:سعید رسولی در رابطه با جدیدترین وضعیت شبکه ریلی کشور به ویژه دو محور شمال و جنوب پس از وقوع سیل اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر محور جنوب به سه دلیل مسدود است و در محور شمال نیز قطارها تا گرگان امکان سیر دارند.

وی ادامه داد: محور ریلی جنوب به سه دلیلِ بازسازی خط در محل ایستگاه نظامیه که در اثر آب شستگی شدید قسمت کوچکی از خط رخ داد، آب شستگی شدید خط در ایستگاه بامدژ و نیز بازسازی اختیاری محور لرستان در حال حاضر مسدود است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری با اشاره به اینکه منتظر فروکش کردن جریان آب در محل ایستگاه نظامیه هستیم و ظرف چند روز آینده این اتفاق رخ خواهد داد، گفت‌: علاوه بر این آب شستگی شدید خط در ایستگاه بامدژ یکی دیگر از دلایل مسدود بودن محور ریلی جنوب بود که خوشبختانه در این مورد با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته مشکلات مربوط به ایستگاه بامدژ حل و خط در این محدوده بازگشایی شده است.

رسولی افزود: طی دو سال گذشته عملیات نوسازی محور جنوب حدفاصل دورود-اندیمشک در دستور کار قرار داشت که سه کیلومتر از این مسیر باقی مانده است و در دست بازسازی قرار دارد که به واسطه خرابی خط در محل ایستگاه نظامیه و بامدژ، بازسازی این منطقه نیز با سرعت بیشتری دنبال شد و با حل شدن مشکل مربوط به ایستگاه نظامیه، بازسازی محور لرستان نیز که به صورت اختیاری در حال انجام است پایان می‌یابد و خط ریلی جنوبی باز اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به وضعیت محور ریلی شمال اشاره و خاطرنشان کرد: در این محور و حدفاصل ساری تا گرگان دو قطعه آسیب دیده بود که بازسازی و بازگشایی شد و یک قطعه نیز بین گرگان و اینچه برون در منطقه آق قلا از همان ابتدا با دستور ستاد مدیریت بحران استان در چند نقطه زیر خط رفت که به دلیل حجم زیاد آب عملیات بازسازی مقدور نبود، اما چند روزی است که با استقرار تجهیزات و ادوات لازم در منطقه عملیات بازسازی آغاز شده و باکس‌های قبلی که قرار است به صورت جایگزین و به عنوان آب گذر دائمی مستقر شوند در حال پیاده سازی هستند و عملیات بازگشایی ظرف چند روز آینده تکمیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این مسیر در خاک ترکمنستان نیز دچار آسیب جدی شده است و آنها باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

رسولی در پاسخ به این سوال که نحوه فعالیت در محور شمال در زمان وقوع سیل چگونه بود، اظهار کرد: در زمان پیک سیلاب مسافران گرگان تا بندرترکمن منتقل می‌شدند و از آنجا با اتوبوس به گرگان می‌رفتند که با حل مشکل مسیر تا گرگان امکان سفر تا این نقطه فرآهم شده است.

وی همچنین در مورد برآورد خسارات وارده به شبکه ریلی کشور، تصریح کرد: باید منتظر برآورد دقیق در این رابطه باشیم، اما آنچه که تاکنون می‌توان پیش‌بینی کرد خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شبکه ریلی کشور است که بخشی از آن مربوط به آب شستگی و تخریب خطوط بوده و بخش دیگر نیز به آب‌گرفتگی اماکن اداری و ایستگاه‌ها مربوط می‌شود که باید بازسازی شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به دلیل وقوع سیل بهای ۱۰۰ درصدی بلیت مسافرانی که حرکت قطار آن‌ها لغو گردید، مسترد شد و به محض بازگشایی هر محور، قطار فوق‌العاده جهت ترددها اختصاص می‌یابد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: راه آهن ، جنوب ، مسدود
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین