کد خبر: ۱۹۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
سفیر امارات در مراکش بنا به درخواست فوری حاکمیت ابوظبی به کشورش بازگشت.
ناطقان: به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های امارات اعلام کردند علی سالم الکعبی، سفیر امارات در مراکش به صورت غیرمنتظره هفته گذشته خاک مراکش را ترک و به ابوظبی بازگشت.

طبق اعلام این رسانه‌ها الکعبی که هنوز یک سال از این سمتش نمی‌گذشت بنا به درخواست فوری حاکمیتی مراکش را ترک کرد.

هنوز وزارت خارجه مراکش و طرف اماراتی در این باره هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش هشتم آوریل سفر دوره‌ای خود به حوزه خلیج فارس را از ریاض آغاز کرد و سپس به کویت، بحرین و قطر سفر کرد؛ اما امارات جزو برنامه سفری او نبود.

پس از این که بوریطه پیام‌هایی به پادشاه عربستان، بحرین و امیر کویت ارسال کرد، امیر قطر نیز پیامی درباره روابط دو جانبه و اوضاع منطقه به محمد ششم، پادشاه مراکش تقدیم داد.

طی بحران شورای همکاری خلیج فارس؛ مراکش جانب بی طرفی را اتخاذ کرده و اقدام به میانجیگری میان طرف‌های درگیر کرد. همچنین یک هواپیمای حامل مواد غذایی به قطر ارسال و در ماه نوامبر ۲۰۱۷ پادشاه مراکش وارد دوحه شد و با امیر این کشور دیدار کرد.

پنج ژوئن ۲۰۱۷ کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع و این کشور را به بهانه حمایت از تروریسم محاصره هوایی و زمینی کردند.

قطر هم این اتهامات را نادرست و آن را رد و اعلام کرد با این ادعاها مقابله می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین