کد خبر: ۱۹۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال کره جنوبی احتمالا به پایین ترین سطح خود در ۱۲ ماه اخیر خواهد رسید.
ناطقان: به نقل از رویترز، گروهی از اقتصاددانان پیش بینی کردند رشد سه ماهه نخست سال جاری چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به ۰.۳ درصد برسد که در صورت تحقق، ضعیف‌ترین رشد فصلی از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ خواهد بود. در ماه‌های اخیر جنگ تجاری بین چین و آمریکا و کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای، انگیزه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در کره جنوبی کاهش داده است.

طبق پیش بینی صورت گرفته توسط ۱۷ اقتصاددان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، رشد اقتصادی کره جنوبی در دوازده ماه منتهی به ماه مارس احتمالاً برابر ۲.۵ درصد خواهد بود که ۰.۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

مؤسس رتبه‌بندی "مودی" نیز در گزارش جدید خود از اقتصاد کره جنوبی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال کره جنوبی به ۲.۱ درصد کاهش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش بینی قبلی آن است. کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای در بین واردکنندگان بزرگ از این کشور و کاهش حجم سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، از جمله عوامل ذکر شده توسط مؤسسه مودی برای کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی بوده است.

دولت مردان کره‌ای اخیراً از بسته پیشنهادی خود برای کمک به تقویت رشد اقتصادی این کشور خبر داده‌اند. در ماه مارس برای چهارمین ماه متوالی حجم صادرات کره جنوبی کاهش یافته است. راب کارنل، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک "آی ان جی" گفت: صادرات سه ماهه نخست سال کره جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۸ درصد کاهش یافته است که یکی از بدترین عملکردها در بین کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. این مساله احتمالاً سرعت رشد را کند تر خواهد کرد.

دولت کره جنوبی امسال دستیابی به رشد ۲.۶ درصدی را هدف گذاری کرده است که مطابق با پیش بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی امسال این کشور است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین