کد خبر: ۱۹۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
عضو فراکسیون مستقلان با اشاره به اینکه براساس اعلام وزیر تعاون، دولت 180هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و سازمان حسابرسی هم آن را تایید کرده گفت: در قانون به منظور پرداخت بدهی‌های دولت بحث تهاتر مطرح شده اما اولویت تامین اجتماعی آورده نشده است.
ناطقان: غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن آبادی عضو فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست صبح امروز این فراکسیون گفت: در جلسه امروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت و به بررسی مسائل پیرامون این وزارت‌خانه پرداخته شد.

وی با بیان اینکه در هر استان سیل زده یکی از معاونین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه فعالیت‌های وزارت‌خانه استقرار پیدا کرده است، تصریح کرد: موضوع دیگری که در نشست امروز بررسی شد شفافیت در توزیع منابع، اشتغال، اطلاع از افرادی که اشتغال غیر رسمی یا نیمه وقت دارند بود.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام وزیر سایتی ایجاد شده تا کسانی که تسهیلات دریافت می‌کنند و در میان آمار شاغلین قرار می‌گیرند مشخص شوند، عنوان کرد: استانداران موظف شده‌اند تمام شماری و راستی آزمایی اشتغال‌های نیمه وقت را انجام دهند تا شفاف سازی در این محور نیز انجام ‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه موضوع دیگر که مورد بررسی قرار گرفت صیانت از اشتغال موجود، حمایت از صنایع و مجموعه‌های فعال بود تا کارگران کمتر اشتغال خود را از دست بدهند، تصریح کرد: شریعتمداری از بحث وام اشتغال روستایی گله‌مند بود که نیاز به هفت بند اصلاحی دارد، به صورت مثال بخش صنعت در اشتغال روستایی دیده نشده که مقرر شد نمایندگان مستقلین ولایی در اصلاح آن همکاری لازم را داشته باشد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس اعلام شریعتمداری، دولت 180هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و سازمان حسابرسی نیز آن را تایید کرده است، ادامه داد: در قانون به منظور پرداخت بدهی‌های دولت بحث تهاطر مطرح شده اما اولویت تامین اجتماعی آورده نشده.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال روستایی باتوجه به محاسبات جدید تسهیل نرخ ارز معادل ریالی منابع آن 18 هزار میلیارد تومان است به همین دلیل از سوی وزارت کار و کارگروه‌های تخصصی بیش از 18 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری به بانک‌ها معرفی شده است، گفت: 9 هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های روستایی در بانک‌ها به تصویب رسیده و بیش از 7 هزار و 100 میلیارد تومان به متقاضیلان پرداخت شده است.

این عضو فراکسیون مستقلان مجلس گفت: در اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تا بهمن ماه سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان در اختیار بود که معادل 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید نیز به آن اضافه شد که بخش اعظم این مبلغ به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در شرایط رکود تصمیم به افزایش مالیات نداریم و به دنبال منابع جدید مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی هستیم، عنوان کرد: پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها یکی از درخواست‌های نمایندگان بود که وزیر اعلام کرد موافقت پرداخت رقمی را از دولت دریافت کرده‌ایم که با وصول آن به زودی با بیمارستان‌ها تسویه حساب می‌کنیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان درخواست داشتند اجازه تجمعات آرام به کارگران برای طرح مطالبات آنها داده شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین