کد خبر: ۱۹۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
یک پایگاه خبری اعلام کرد که فیلم‌های زیادی از جنایات فجیع نیروهای وابسته به خلیفه حفتر ضد نظامیان و غیر نظامیان طرابلسی منتشر شده است.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری العهد، ساعاتی پیش انفجاری قوی طرابلس پایتخت لیبی را لرزاند. هنوز از ماهیت این انفجار و تعداد تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

در همین رابطه پایگاه خبری عربی 21 گزارش داد که نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در جریان هجوم مستمر خود به طرابلس پایتخت لیبی اعدام‌های میدانی زیادی را ضد عناصر غیر نظامی و اسرای نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی انجام می‌دهند.

پایگاه خبری عربی 21 اعلام کرده که ده‌ها کلیپ تصویری را رصد کرده که به علت فجیع بودن تصاویر مربوط به جنایت‌های نیروهای وابسته به حفتر در اعدام غیر نظامیان از جمله تعدادی از جوانان و همچنین عناصر نظامی نمی‌تواند آن‌ها را منتشر کند.

در همین رابطه منابع نظامی در طرابلس گزارش می‌دهند که دیروز 9 جنازه نیروهای نظامی لیبی را شناسایی و پیدا کردند که به دست نیروهای وابسته به حفتر در منطقه جندوبة در جنوب غریان کشته شده‌اند.

این پایگاه خبری گزارش می‌دهد که جنایت‌های نیروهای وابسته به حفتر در این حد باقی نمانده و آنها حتی اقدام به مثله کردن جنازه‌ها می‌کنند. در یک فیلم نمایش داده می‌شود که نیروهای حفتر جنازه یک جوان طرابلسی را بعد از این که او را کشتند، به طناب بسته و روی زمین می‌کشند. همچنین در فیلم دیگری نشان داده می‌شود که یک نوجوان 13 ساله توسط نیروهای حفتر تیرباران می‌شود و آنها در ادامه جنازه این نوجوان را لگد می‌زنند.

در همین رابطه مصطفی المجعی سخنگوی رسانه‌ای عملیات «آتشفشان خشم» به خبرگزاری آناتولی گفت: این نیروها روز دوشنبه از سه محور به سوی فرودگاه طرابلس حرکت کردند و توانستند بخش بزرگی از این فرودگاه را به کنترل خود درآورند.

وی افزود: با توجه به کنترل نیروهای ما بر تمامی مناطق اطراف فرودگا، نیروهای سرلشکر خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی در حال حاضر تحت محاصره هستند.

المجعی یادآورشد که مهمترین موفقیت عملیات مذکور این است که خطر اصابت موشک به مناطق مسکونی را دور کرده و این مناطق در حال حاضر امن شده است.

لیبی در شمال آفریقا واقع شده و از زمان اقدام نظامی تحت حمایت ناتو برای سرنگونی معمر قذافی رئیس جمهور مخلوع این کشور در سال 2011 صحنه آشوب و نآارامی بوده است. ناآرامی ها در لیبی به ایجاد مجموعه‌ای از شبه نظامیان منجر شده که به دنبال کنترل بر این کشور هستند.

ژنرال خلیفه حفتر از یک دولت رقیب در شرق لیبی حمایت می‌کند که از به رسمیت شناختن دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» خودداری می کند.

در روزهای اخیر درگیری میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در 30 کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسیده است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین