کد خبر: ۱۹۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
سرویس‌های اطلاعاتی سریلانکا ساعاتی قبل از انفجارهای پیاپی این کشور که حدود چهارصد نفر را به کام مرگ کشاند، هشدار دریافت کرده بودند.
ناطقان: خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش کرد که سریلانکا قبل از وقوع انفجارهای تروریستی اخیر، هشدار امنیتی دریافت کرده بود.

رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش کرد، مقامات اطلاعاتی سریلانکا درست ساعاتی قبل از وقوع انفجارهای پیاپی این کشور که به کشته‌ شدن حدود چهارصد نفر در روز «عید پاک» منجر شد، از وقوع حملات قریب‌الوقوع گروههای افراطی مطلع شده‌ بودند.

پلیس سریلانکا اعلام کرد که در انفجارهای پیاپی یکشنبه صبح به سه کلیسا و چهار هتل مجلل، دست‌کم 359  نفر جان خود را از دست دادند و 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 روز گذشته (سه‌شنبه)، داعش بدون ارائه شواهدی از مشارکت در حملات سریلانکا، مسئولیت انفجارهای این کشور شرق آسیا را برعهده گرفت.

یکی از منابع دفاعی سریلانکا و یکی از منابع دولت هند به رویترز اعلام کردند که افسران اطلاعاتی هند درست دو ساعت قبل از حمله اول در سریلانکا با افسران اطلاعاتی سریلانکا تماس برقرار کرده بودند تا در خصوص یک تهدید خاص علیه کلیساها هشدار دهند.

یکی دیگر از منابع دفاعی سریلانکا اعلام کرد که درست «ساعاتی قبل» از حمله اول، هشداری دریافت کردند.

یکی از منابع سریلانکا گفت که شنبه شب، هشداری از مقامات هندی دریافت کردند و از طرف دیگر منبع دولت هند گفت که پیام‌های مشابهی در بازه زمانی چهارم آوریل و بیست آوریل به نیروهای اطلاعاتی سریلانکا ابلاغ شد.

بنا بر گزارش رویترز، ریاست‌جمهوری سریلانکا و وزارت خارجه هند هنوز درباره این خبر اختصاصی رویترز اظهارنظر نکرده‌اند.

ناکامی سریلانکا برای واکنش مؤثر به تهدیدات گروههای افراطی، موجی از نگرانی‌ها را به وجود آورده مبنی بر اینکه شکاف میان «رانیل ویکرماسینگه» نخست‌وزیر سریلانکا و «میتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا، امنیت ملی را تضعیف کند.

رئیس‌جمهور سریلانکا در اکتبر گذشته، ویکرماسینگه را بر سر اختلافات سیاسی اخراج کرد و درست چند هفته بعد تحت فشارهای دیوان عالی سریلانکا، مجبور شد مجدداً وی را به مقامش بازگرداند.

طبق گزارش اطلاعاتی هند که در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی سریلانکا قرار گرفته بود و به مشاهده رویترز درآمده است، درست چند هفته قبل از وقوع سلسله انفجارهای سریلانکا، پلیس این کشور هشدارهایی را از سوی یک گروه افراطی درباره حملات احتمالی دریافت کرده بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین