کد خبر: ۱۹۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران اعلام کرد: تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار روزانه 5.6 میلیارد تومان ضرر می‌کنند.
ناطقان: سیدفرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ با فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ 2 هزار تومان ضرر می‌کنند که با احتساب تولید 2800 تن در روز ضرر این صنعت روزانه 5.6 میلیارد تومان است.

وی در این باره توضیح داد: قیمت تمام شده یک کیلو تخم‌مرغ به شرط تأمین نهاده با قیمت دولتی و حاشیه سود 10 درصد 7830 تومان است در حالی که درب مرغداری تخم‌مرغ را کیلویی 5400 تومان خریداری می‌کنند.

*تنها 40 درصد نیاز خوراک دام مرغداران با نهاده دولتی تامین می‌شود

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران، افزود: اما تولیدکنندگان تخم‌مرغ کمتر از 40 درصد نیاز خود را از خوراک دولتی استفاده می‌کنند و توزیع دولتی به آنها نمی‌رسد. بنابراین قیمت تمام شده تولید آنها به بیش از 9 هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته طلاکش، قیمت تخم‌مرغ از دی ماه تا الان کیلویی 2 هزار تومان کاهش یافته اما قیمت در فروشگاه‌ها هیچ تغییری نکرده است.

از طلاکش سؤال شد که آیا نمی‌توان قیمت تمام شده تولید را با کاهش ضریب تبدیل، پرت انرژی و استفاده از نژادهای برتر کاهش دهید تا فشار روی مصرف‌کننده هم نباشد، گفت: این حرف در مورد مرغ‌های گوشتی کاملاً درست است و ضریب تبدیل در این بخش پایین است اما در پرورش مرغ تخم‌گذار ضریب تبدیل 2.24 است که با استانداردهای جهانی مطابقت دارد ضمن اینکه بهره‌وری هم در این بخش بسیار مناسب است.

وی گفت: 5 نژاد در پرورش مرغ تخم‌گذار استفاده می‌شود که بهره‌وری و ضریب تبدیل بالاتری دارد.

*تولید 930 هزارتن تخم مرغ در کشور

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران در پاسخ به اینکه میزان تولید و نیاز کشور به چه میزان است،‌گفت: در حال حاضر روزانه 2800 تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که حداقل 250 تن آن مازاد است، سال گذشته هم 930 هزار تن تخم‌مرغ کشور تولید شد.

طلاکش تأکید کرد: در وضعیت فعلی صادرات تخم‌مرغ می‌تواند گره‌گشا باشد و از ضررهای تولیدکنندگان تخم‌مرغ را جبران کند.

وی همچنین از خبر آزاد شدن صادرات تخم‌مرغ اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در آخرین جلسه‌ای که ستاد تنظیم بازار داشت، درباره صادرات تخم‌مرغ به نتیجه نرسید.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران افزود: در این ستاد شرطی برای آزادسازی تخم‌مرغ اعلام کردند که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت درب مرغداری را اعلام کند که هنوز نتیجه‌ای در این زمینه به دست نیامده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین