کد خبر: ۱۹۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
با وسواس فراوان سیر ترشی انداخته‌اید و امروز که به سراغ شیشه ترشی رفته‌اید، می‌بینید که سیر‌ها به رنگ سبز در آمده است. بطری شیر را کنار در یخچال قرار داده‌اید تاریخ انقضا به سر نیامده، اما طعم ترشی گرفته است و ... در ادامه مطلب امروز ترفندها، به راهکار‌هایی برای ماندگاری بیشتر و مصرف بهتر بعضی خوراکی‌ها اشاره می‌کنیم.
ناطقان: با وسواس فراوان سیر ترشی انداخته‌اید و امروز که به سراغ شیشه ترشی رفته‌اید، می‌بینید که سیر‌ها به رنگ سبز در آمده است. بطری شیر را کنار در یخچال قرار داده‌اید تاریخ انقضا به سر نیامده، اما طعم ترشی گرفته است و ... در ادامه مطلب امروز ترفندها، به راهکار‌هایی برای ماندگاری بیشتر و مصرف بهتر بعضی خوراکی‌ها اشاره می‌کنیم.
کاهش تندی فلفل
فلفل چیلی دوست دارید، اما دلتان می‌خواهد کمتر زبان و دهانتان را بسوزاند؟ فلفل را با چاقوی تیز از وسط دو نیم کنید و تخمه‌ها و رگ داخلی آن را بگیرید. سپس در آب سرد بیندازید. با این کار، تندی فلفل چیلی گرفته می‌شود، اما در طعم آن تغییری ایجاد نمی‌شود.
لبنیات را درون در یخچال نگذارید
در یخچال به نظرمی‌رسد محل مناسبی برای ذخیره لبنیات باشد، اما در واقع، دمای آن کمی بالاتر از بقیه قسمت‌هاست. علاوه‌بر این، باز کردن در منجر به جهش درجه حرارت و کوتاه شدن عمر شیر می‌شود.

پخت پیتزای بازاری در منزل
اگر در خانه پیتزا می‌پزید و می‌خواهید یک پوسته ترد و طلایی روی آن باشد، قبل از پخت آن باید: اول: خمیر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه قبل از قرار دادن چاشنی روی آن، در فر قرار دهید. این کار پایه را از رطوبت محافظت می‌کند.
دوم: خمیر را روی یک ورق گرم قرار دهید و سپس آن را تزیین کنید.
جلوگیری از سبز شدن سیرترشی
اگر می‌خواهید از سبز شدن سیرترشی جلوگیری کنید، به خاطر داشته باشید که بعضی از سیر‌ها به دلیل شرایط خاک، آبیاری و احتمالا سن بیشتر، احتمال دارد که به رنگ سبز یا آبی درآیند. هرچند می‌توانید کار‌های زیر را انجام دهید:
از آب مقطر برای درست کردن سیرترشی استفاده کنید. آب مقطر، فلزات موجود در آب لوله کشی را ندارد. هنگام درست کردن سیرترشی از نمک بدون ید استفاده کنید. از ظروف فولادی ضد زنگ یا وسایل آشپزی لعاب‌دار استفاده و از ظروف مسی، آلومینیومی، چدنی و قلعی اجتناب کنید. سیر ترشی تازه را دور از نور خورشید نگه دارید، چرا که نور خورشید می‌تواند باعث تولید کلروفیل شود. (وقتی سیر با یک اسید (مثل سرکه) ترکیب می‌شود، آلیسین با آمینو اسید در سیر واکنش نشان می‌دهد تا حلقه‌های نیتروژن کربن به نام پیلور‌تولید شود. پیلور‌ها به یکدیگر پیوسته، پلی پیلور را تشکیل می‌دهد که رنگ ایجاد می‌کند.)
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین