کد خبر: ۱۹۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
وزیر خارجه آمریکا نسبت به موانع موجود بر سر راه ادامه مذاکره با کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای اذعان کرده است.
ناطقان: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: مذاکرات ایالات متحده با کره شمالی با موانع و دست اندازهایی روبرو است ولی امیدوارم شانس های دیگری برای مذاکره درباره چگونگی پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ وجود داشته باشد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس افزود: اینکه کره شمالی تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشته باشد، این کشور را بیشتر از آنکه در امنیت قرار دهد، در معرض خطر قرار داده است. اکنون مساله اصلی این است که آیا رهبر کره شمالی یک تصمیم راهبردی برای تسلیم تسلیحات هسته‌ای کشورش اتخاذ خواهد کرد یا نه.

پامپئو در ادامه اظهار داشت: این یک چالش بزرگ برای کره شمالی است تا این تغییر را عملی کند. برای مدت زمان مدیدی به مردم کره شمالی گفته شده است که این تسلیحات هسته‌ای کشورشان را در امنیت قرار خواهد داد ولی اکنون وقت آن فرارسیده است که این ذهنیت تغییر کند و مردم کره شمالی درک کنند که این تسلیحات هسته‌ای در واقع کشورشان را در معرض خطر قرار می دهد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: هر دو کشور از نشست دوم بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در شهر هانوی درس های زیادی گرفته‌اند.

نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی بدون دستیابی به توافق روشنی درباره مساله خلع سلاح و لغو تحریم ها به پایان رسیده است. اصرار آمریکا بر توقف برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی از یک سو و پافشاری کره شمالی بر لغو تحریم ها علت اصلی شکست مذاکرات رهبران دو کشور بوده است.

پامپئو تاکید کرد: مسیر مذاکره با کره شمالی با موانع و دست اندازهایی روبرو است، این مساله پر چالش است ولی من امیدوارم که شانس های بیشتری وجود داشته باشد تا مذاکرات جدی درباره چگونگی پیشبرد این روند داشته باشیم.

به نظر می رسد مسیر تعامل آمریکا و کره شمالی پس از نشست هانوی با ابهامات جدی روبرو شده است.

کره شمالی اخیرا خواستار حذف پامپئو از روند مذاکرات دو جانبه با آمریکا شده است. این در شرایطی است که رهبر کره شمالی روز چهارشنبه وارد روسیه شده تا با ولادیمیر پوتین دیدار کند.

در حالی که مذاکرات پیونگ یانگ با واشنگتن متوقف شده و به بن بست رسیده است، به نظر می رسد کره شمالی به دنبال منابع جایگزین برای جلب حمایت بین المللی است.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین