کد خبر: ۱۹۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در استان تهران ممنوع است. قیمت مرغ در هر کیلو فقط ۱۱۵۰۰ تومان تصویب شده است.
ناطقان: محمد امامی امین در حاشیه جلسه شورای تنظیم بازار استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در جلسه امروز در خصوص افزایش قیمت برخی از کالاها مانند شکر، برنج، آرد و ماکارونی مباحثی مطرح شد و با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان قرار شد اداره غلّه، کالاهایی مانند برنج و شکر را برای بخش خانگی و صنعتی در بازار به اندازه کافی توزیع کند.

وی ادامه داد: مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و در خصوص توزیع کالا تصمیم‌گیری کنند.

وی درباره  تثبیت قیمت مرغ در تهران نیز اظهار داشت: با توجه به ورود دلال‌ها به موضوع مرغ، قیمت‌های متفاوتی در استان تهران برای هر کیلو مرغ مطرح می‌شد و در جلسه امروز مقرر شد میدان بهمن دراختیار شهرداری تهران باشد و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عامل توزیع مرغ باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت:‌ قیمتی که برای مرغ تعیین شده است ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو است و قیمتی بیش از این تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با دلالان مرغ براساس قانون به شدت برخورد خواهد شد، گفت:‌ در حال حاضر ۳۰ نفر از دلال‌های مرغ در زندان هستند و دستگاه‌های نظارتی بر این بازار نظارت کامل خواهند داشت.

وی درباره ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: از سال گذشته با برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار در استان تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان مخالفت کردیم و دستورالعمل برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌العاده را در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار خواهیم کرد و هر نمایشگاهی بخواهد برگزار شود، باید از کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کند.

امامی بیان داشت:‌ قیمت گوشت قرمز نیز رو به کاهش است ، چرا که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و علفزارهای بسیاری با توجه به بارش‌های باران در کشور ایجاد شده بود.

وی تأکید کرد: امیدواریم وزارت بازرگانی که حلقه مفقوده توزیع اقلام در کشور است هر چه زودتر شکل بگیرد و شاهد حذف دلال‌ها در شبکه توزیع باشیم و این افرادی که درآمدهای نامشروع به عنوان دلال کسب می‌کنند، باید دست‌شان کوتاه شود.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنا بر افزایش قیمت نان نیز گفت: قیمت نان باید واقعی شود. در حال حاضر حجم و اندازه نان کم شده است و نان با قیمت‌های مختلفی به مصرف‌کننده  داده می‌شود  از سوی دیگر، پول آب و برق و گاز و دستمزد نیز افزایش پیدا کرده است و نانوا این هزینه‌ها را چطور باید پوشش دهد؟ بنابراین ساماندهی قیمت نان در دستورکار قرار گرفته است.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت ، مرغ ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین