کد خبر: ۱۹۱۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
طلا "نماینده تهران" در گفتگو با ناطقان:
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه با اشاره به سخنان روسای قوای مقننه و مجریه پیرامون مذاکرات هسته ای در نشست دیشب گفت: در حوزه مذاکرات ما در داخل اختلافات اساسی با یکدیگر نداریم و برای نمونه همه تاکید دارند که فناوری بومی انرژِی هسته ای نباید از دست برود
ناطقان: حسین طلا (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) با اشاره به نشست شب گذشته مسئولان قوه مقننه و مجریه به خبرنگار ناطقان گفت: بدون شک نفس دیدار و گفتگوی دست اندرکاران قوای مختلف با یکدیگر امر مثبتی است و می تواند دیدگاه ها را نزدیک تر کند اما نباید فراموش کرد در چنین ملاقات هایی بیشتر بر اشتراکات تاکید می شود و مسئولان بدنبال بیان اختلافات و پیگیری مسائل چالشی در قبال یکدیگر نخواهند بود.


سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه با اشاره به سخنان روسای قوای مقننه و مجریه پیرامون مذاکرات هسته ای در نشست دیشب گفت: در حوزه مذاکرات ما در داخل اختلافات اساسی با یکدیگر نداریم و برای نمونه همه تاکید دارند که فناوری بومی انرژِی هسته ای نباید از دست برود - تحریم ها باید بصورت یکجا برداشته شود و بازرسی از مراکز نظامی کشور خط قرمز همه ماست و البته برخی اختلافات در مورد جزئیات وجود دارد که می توان آن را طبیعی تلقی کرد.

طلا ادامه داد: در دهه های بعدی آیندگان پیرامون مفاد توافقی که امروز در حوزه هسته ای صورت می پذیرد قضاوت خواهند کرد و در آن روزگار کسی نخواهد گفت اصولگرایان بانی این توافق بودند یا اصلاح طلبان؟ و خدای نکرده اگر لغزشی از سوی مسئولان ما صورت پذیرد بدون تردید آسیب های آن در آینده غیرقابل جبران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اعتماد مردم ومسئولان به تیم مذاکره کننده گفت: بزرگترین سرمایه آقای ظریف، اعتمادیست که مقام معظم رهبری به وی دارد که می بایست تیم مذاکره کننده با لحاظ نهایت دقت در میز مذاکرات قدردان این اعتماد باشد و  حتی می توانم بگویم منتقدین هسته ای هم به شخص محمدجوادظریف اعتماد دارند، ولی سابقه سیاهی که از طرف مقابل سراغ داریم موجب ابراز برخی نگرانی ها خواهد بود.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به روابط مثبت دولت و مجلس تاکید کرد: در سالی که مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی مردم و مسئولان تاکید کردند به حمدا.. شاهد هستیم قوه مجریه و مقننه نگاهی مثبت و تعاملی در قبال یکدیگر دارند و البته قوای مختلف وظایفی دارند که هر کدام باید بدان عمل کرده و مجلس همه در یکسال پایانی فعالیتش همچنان بر رسالت نظارتی تاکید دارد و در هر کجا که لازم باشد برخورد شایسته را انجام خواهیم داد.

حسین طلا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در مدت باقی مانده از عمر مجلس نهم، بحث استیضاح وزرا مطرح شود،گفت: بدون تعارف باید بگویم برخی از وزرا آنچنان که می بایست نتوانستند انتظارات مجلس را برآورده کنند و انتقادات وکلای ملت به عملکرد برخی دستگاه ها بسیار جدی است.

این چهره اصولگرای بهارستان ادامه داد: برای نمونه عملکرد وزارت صنعت و معدن به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست و آن تحولی که می بایست در صنعت کشور شاهد آن می بودیم قابل لمس نیست و با حضور در شهرک های صنعتی در نقاط مختلف کشور شاهد مشکلات جدی در فضای تولید هستیم که آقای نعمت زاده در دفاعیات روز رای اعتماد وعده رونق به فضای صنعت و تولید را داده بودند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به واردات بی رویه ای که در سال های اخیر شاهد آن بودیم گفت: این واردات بی رویه ابعاد مختلفی دارد که از یک سو تولید داخلی را به نابودی کشاند و از سوی دیگر احتمالا رانت هایی را برای عده ای بوجود آورد که این مسائل ناشی از مدیریت ضعیف وزارتخانه بود.

طلا با اشاره به ضعف نظارتی در بازار کشور  به خبرنگار ناطقان گفت: ما از وزیر کهنسال صنعت معدن و تجارت انتظار داشتیم در حوزه نظارت با تکیه بر تجاربشان توجه ویژه و تدابیر خاصی داشته باشند که متاسفانه اگر امروز از مردم کوچه و بازار از تفاوت قیمت ها و برخی گران فروشی ها سوال کنیم، نظرشان در مورد عملکرد آقای نعمت زاده بسیار شنیدنی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش پایانی این مصاحبه ابراز داشت: بنای ما بر تعامل سازنده با دولت است، اما ضعف هایی که در مدیریت وزارت آموزش و پرورش و برخی وزارت خانه های دیگر احساس می شود، گاها جایی برای اغماض باقی نخواهد گذاشت و احتمال استیضاح آقای نعمت زاده در سال94دور از ذهن نیست.







نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تقوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
0
اين آقاي طلا همون فرماندار اقاي احمدي ن»اد هستن؟
دوستان ناطقان چرا تريبونو به ايشون داديد؟
الهه ناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
0
حسین طلا اگرچه جزء منتقدان دولته
اما چهره معتدلیه
و اتقادهاش کورکورانه نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین