کد خبر: ۱۹۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
آیت‌الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد گفت: تحریم آمریکا امسال در یک وضعیت فوق‌العاده شدیدی وارد می‎شود اما این وضعیت نه از نظر آمریکا قابل ادامه است و نه از نظر ما تولید آسیب و خسارت می‌کند. اینگونه نخواهد بود که تصور کنند زندگی ما را فلج خواهند کرد.
ناطقان: آیت الله سید احمد علم الهدی امشب در جلسه شورای اداری استان در استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸، اولین سال بعد از پایان ۴۰ ساله عمر کمال انقلاب مقدس اسلامی و اولین سال در گام دوم انقلاب به دو منظور در جلسه شورای اداری شرکت کردم. منظور اول تشکر از حرکت مثبت و موثر عمل‌گرایانه استاندار در فاصله کوتاهی است که به استان آمده و مسئولیت نمایندگی دولت و تولیت اداره استان را عهده‌دار شدند.

وی افزود: خط حرکتی ایشان و دورنمایی که در راستای مدیریت ایشان وجود دارد، ما را نسبت به آینده امیدوار می‌کند و خوشحال‌کننده است که با استانداری عملگرا روبه‌رو شدیم که در عرصه عملیاتی مجاهدانه، آثار حرکتی ایشان را در تحقق اقتصاد مقاومتی با طرحی که در نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی و اجرا کردند، شاهد هستیم و نسبت به آینده وضعیت اقتصادی استان و وضعیت جهاد زندگی و معیشت مردم امیدوار شدیم.

علم الهدی ادامه داد: استان ما علیرغم اینکه شاید در چرخه مالی و گردش پولی در کشور اولین یا دومین استان باشد اما وضع معیشتی مردم در داخل شهر، شهرستان‌های اطراف و روستاها نابسامان است. وضعیت ما مانند وضعیت بخشی از قاره آفریقا است که روی طلا زندگی می‌کنند اما مشکلات زیادی دارند. استان ما علیرغم اینکه استان برخورداری بوده اما با این وضعیت روبه‌و است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: برنامه استاندار در ایجاد شرکت‌های معین و اقتصاد مقاومتی که تاکنون 57 شرکت معین راه‌اندازی کردند، علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی استان، در حل مشکلات معیشیتی نیز کمک می‌کند. من وظیفه داشتم به عنوان تشکر خدمت استاندار برسم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که در سال ۹۸ در کشور با وضع خاصی روبه‌رو هستیم. مساله سیل یک حادثه غیر قابل پیش‌بینی بود و مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورد، پهنه عظیمی از کشور به کلی نابود شد و موقعیت‎های تولید اقتصادی ما آسیب دید که جبران آن خسارت فوق العاده سنگینی را در کشور ایجاد کرد. استان ما به آن گستردگی دچار مشکل نشد اما از حادثه دور نبود.

وی اضافه کرد: مردم ما برای یک بار دیگر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را در زمان سیل انجام داده و نشان دادند که این مانور عظیم وحدت ملی و مجاهدت مردمی بزرگ باید وسیله‌ای باشد که ما خط حرکتی مردم را در ایثارگری با این مشکلات در نظر داشته باشیم. مدیران ما باید به عنوان مجاهد انقلابی در سال ۹۸، در نظر داشته باشند که باید در جریان اعتبارات و بودجه صرفه‌جویی کنند. تحریم آمریکا امسال در یک وضعیت فوق‌العاده شدیدی وارد می‎شود اما این وضعیت نه از نظر آمریکا قابل ادامه است و نه از نظر ما تولید آسیب و خسارت می‌کند. اینگونه نخواهد بود که تصور کنند زندگی ما را فلج خواهند کرد.

علم الهدی با بیان اینکه ما نشان دادیم می‌توانیم با انفکاک از درآمد نفتی بودجه کشور را به نحو احسن مصرف کنیم، عنوان کرد: ما در سال 96، 60 میلیارد درآمد نفتی داشتیم یعنی 30 درصد بودجه ما متکی به نفت بود اما در سال 97، درآمد نفتی ما 17 میلیارد بود. کشورهای اروپایی در این سال حمایت نکرده و از ما نفت نخریدند و تنها مصرف نفت ما در بخشی از آسیا بود. ۱۱درصد بودجه ما با تکیه بر نفت تامین می‎شد.

امام جمعه مشهد گفت: این بزرگ‎ترین تمرین صرفه‌جویی در بودجه بود که در سال 97 با مدیریت کارا و مجاهدانه مدیران صورت گرفت. برخی کارشناسان اقتصادی بیان کردند که اگر بخواهیم نسبت به اعتبارات و بودجه مصوب مجلس اقدام به صرفه‌جویی کنیم، راه صرفه‎‌جویی بسته نشده و تا مرز 4 درصد تکیه بر درآمد نفتی می‌توانیم بودجه و کشور را اداره کنیم، در این صورت 96 درصد بودجه ما متکی به نفت نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه آرزویی که در 40 سال انقلاب داشتیم تا نفت را از بودجه کشور حذف کنیم، در سال ۹۸ به آن نزدیک شدیم، تصریح کرد: این امر متکی به صرفه‌جویی مجاهدانه است. امسال قبل از حرکت‌های جهادی به مدیریت‌های جهادی نیاز داریم. اگر مدیریت جهادی در کنار حرکت جهادی بود، آن حرکت اثرگذار است اما اگر مدیریت جهادی نباشد، موفق نخواهیم شد.

وی افزود: مدیریت جهادی را هم به دلیل روحیه جهادی در مدیران و هم اجرای مدیریت جهادی می‌گوییم. قدم اول اجرای مدیریت جهادی صرفه‎جویی در اعتبار و بودجه است و باید مدیریت را با راندمان بالا و با اعتباراتی نصف اعتبارات مصوب و حتی کمتر اداره کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین