کد خبر: ۱۹۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و سبزی اصفهان با اشاره به کمبود خرما در آستانه ماه رمضان، گفت: شرایط آب‌وهوا و همچنین صادرات موجب افزایش نرخ خرما و رسیدن آن به 40 هزار تومان شده است.
ناطقان: نوروزعلی اسماعیلی در خصوص افزایش قیمت خرما در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: متأسفانه در آستانه ماه رمضان قیمت خرما به دلیل کمبود در بازار افزایش یافته و بین 22 تا 40 هزار تومان در سطح خرده‌فروشی عرضه می‌شود.

وی دلیل گرانی خرما را تغییرات آب و هوایی و وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد و گفت: صادرات خرما نیز در افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار است.

رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و سبزی اصفهان یادآور شد: خرماهای موجود در بازار پیش‌ازاین در انبارهای کشور ذخیره شده بودند که اکنون وارد سطح عرضه شده است.

وی در خصوص کمبود برخی سبزی و صیفی‌جات و گرانی آنها، اظهار کرد: متأسفانه سیل خوزستان موجب از بین رفتن بخش زیادی از محصولات کشاورزی شد، از سوی دیگر صادرات بر گرانی برخی محصولات دامن زد، البته از روز گذشته صادرات پیاز، سیب و پرتقال در جهت قیمت‌ها ممنوع شد.

اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نرخ سبزی حدود 100 درصد در اصفهان افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر هر کیلو پیاز در بازار اصفهان بین 10 تا 7000 تومان، سیب‌زمینی بین 5000 تا 4000 تومان، هندوانه بین 2200 تا 1500 تومان، گرمک بین 4000 تا 5000 تومان، آلوچه بین 30 تا 10 هزار تومان، چغاله بین 20 تا 10 هزار تومان، پرتقال شمال 8500 تومان، سیب 12 هزار تومان، خیار بین 7000 تا 5000 هزار تومان و موز با نرخ 13 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی در خصوص وضعیت پیاز در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر پیاز موردنیاز بازار از چابهار، بندرعباس، بوشهر تأمین می‌شود، البته تا 10 روز آینده پیاز کاشت اصفهان وارد بازار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین