کد خبر: ۱۹۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دوشنبه آینده به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد گفتگوی مدیترانه‌ای به ترکیه سفر و با مقامات این کشور درباره موضع جنجال‌برانگیز خرید سامانه موشکی اس۴۰۰ رایزنی می‌کند.
ناطقان: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» دوشنبه آینده (ششم می) در راس یک هیئت بلندپایه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد نشست بین المللی گفتگوهای مدیترانه‌ای به ترکیه سفر می‌کند.

استولتنبرگ ریاست این جلسه دو روزه را که در آنکارا برگزار می‌شود، برعهده خواهد داشت. وی در حاشیه این جلسات که طی روزهای 6 تا 7 می سال جاری برگزار می‌شود، دیدارهای دوجانبه با برخی از مقامات بلندپایه ترکیه خواهد داشت.

این سفر دبیر کل ناتو در حالی صورت خواهد گرفت که موضوع خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه٬ اخیرا موجب تنش سیاسی بین آمریکا و ترکیه شده است.

قرار است ینس استولتنبرگ در دیدار با مقامات ترکیه در مورد انطباق یا عدم انطباق سامانه اس 400 با دیگر سیستم‌های دفاعی ناتو گفت‌وگو کند.

مقامات ترکیه می‌گویند که سه کشور عضو ناتو از جمله یونان دارای سامانه موشکی اس 300 روسی هستند و اعتراض واشنگتن به خرید سامانه اس 400 از روسیه٬ صرفاً بهانه‌گیری است.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه گذشته در آستانه سفر دبیرکل ناتو به آنکارا با وی گفت‌وگوی تلفنی انجام داده بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین