کد خبر: ۱۹۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
محققان دریافتند هیپنوتیزم می‌تواند روی درمان دردها، آثاری متفاوت -از متوسط تا بسیار- داشته باشد و در عین حال معتقد بودند که این روش، محدودیت‌هایی دارد.
ناطقان: بزرگ‌ترین بررسی فراتحلیلی که به وسیله محققان دانشگاه گرینویچ لندن انجام شده، نشان می‌دهد که هیپنوتیزم، روشی مطمئن، امن و مقرون به صرفه برای درمان دردهاست.

بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا به درد‌های مزمن مبتلا هستند. پزشکان اغلب با استفاده از دارو‌های مخدر به درمان درد‌های آن‌ها می‌پردازند.

این دارو‌ها نه تنها پرهزینه هستند بلکه به شدت اعتیادآورند. به دلیل وجود بحران استفاده بیش از حد از دارو‌های مخدر، دانشمندان به دنبال روشی جایگزین برای درمان درد‌ها هستند. هیپنوتیزم، عوارض جانبی ندارد.

سال‌ها تحقیق درباره هیپنوتیزم، بسیاری از دانشمندان را متقاعد کرده بود که این روش درد‌ها را درمان می‌کند. به طور مثال در سال ۲۰۱۶، برخی محققان از این روش برای کاهش درد زایمان در زنان استفاده کردند. آن‌ها در این بررسی به این نتیجه رسیدند که هیپنوتیزم هنگام زایمان می‌تواند از احساس درد تا حد زیادی بکاهد.

در تحقیق دیگری که سال ۲۰۰۰ انجام شده بود، محققان دریافتند هیپنوتیزم می‌تواند روی درمان دردها، آثاری متفاوت -از متوسط تا بسیار- داشته باشد و در عین حال معتقد بودند که این روش، محدودیت‌هایی دارد. از آن جایی‌که تمام افراد به یک اندازه به هیپنوتیزم حساس نیستند، هنگام بررسی افراد برای درمان با هیپنوتیزم باید میزان حساسیت آن‌ها به این روش را هم در نظر گرفت.

بیشتر افراد می‌توانند حدود ۳۰ درصد یا بیشتر با استفاده از آثار هیپنوتیزم از درد‌های مزمن رها شوند و کیفیت زندگی‌شان نسبت به گذشته بهتر شود. این روش درمان، نه تنها مقرون به صرفه است بلکه خطر اعتیاد‌آور بودن دارو‌های مخدر را هم ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین