کد خبر: ۱۹۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سراسر کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بر اثر سیل آسیب دیده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ مدرسه آسیب جدی دیده که باید مجدد احداث شود.
ناطقان: سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه در گمیشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با این مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت مدارس آسیب دیده کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آسیب سیل به حدود ۱۵۰۰ مدرسه، بیان کرد: حدود ۱۳۰۰ مدرسه در کشور آسیب جزئی دیده‌اند که مرمت این مدارس تا قبل از مهرماه به اتمام‌ خواهد رسید.

بطحایی تصریح کرد: بخشی از تجهیزات مدارس نیز در حادثه سیل اخیر آسیب دیدند که البته با سرعت عملی که همکاران آموزش و پرورش داشتند خسارات به تجهیزات به حداقل رسید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم با کمک دولت و خیرین تا مهر ۹۸ بخش عمده‌ای از این خسارات جبران شود.


وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در مورد جذب معلمان حق‌التدریسی، گفت: براساس مصوبه مجلس، دولت موظف است تا آئین نامه جذب را سریعاً تحویل دهد و پیش نویس این آئین نامه آماده شده است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز انجام شده و با نظارت دو نماینده مجلس آماده ابلاغ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از ابلاغ، همکارانی که در متن قانون به آنها اشاره شده است یک دوره آموزشی را طی خواهند کرد و با تبدیل وضعیت، از نیروی این عزیزان در آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، در راستای آغاز عملیات اجرایی ساخت فضاهای آموزشی آسیب دیده از سیل کشور، عملیات اجرایی ساخت مدرسه شش کلاسه حمید آخوند قولی در شهر گمیشان آغاز شد.

این مدرسه دو طبقه در ۱۵۵۰ متر مربع مساحت، با هزینه ۴۵ میلیارد ریال در گمیشان ساخته خواهد شد.

فرماندار گمیشان در این مراسم گفت: هفته معلم فرصتی برای تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی انسان‌های بزرگی است که علم، اخلاق و فداکاری را آموختند. معلمان روشنی بخش مسیر توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه ها هستند.

امیرشیر توماج در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های مردم در جریان سیل اخیر، تصریح کرد: طی چند روز اخیر رشادت ها و ایثارگری های مردم در مقابله با سیل وصف ناپذیر است. حضور مردم در کنار دستگاه‌ها و نیروهای مسلح روند مقابله و خدمات رسانی را تسهیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر ۹ مدرسه شهرستان گمیشان دچار آسیب جدی شدند.

بعد از این مراسم «سیدمحمد بطحایی» راهی آق‌قلا شد تا در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۱۰ کلاسه آق‌قلا و مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه آق‌قلا شرکت کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین