کد خبر: ۱۹۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
علیرغم بارش‌های مناسب اخیر و رشد ۳۰ درصدی حجم مخازن نسبت به سال گذشته گزارش‌ها از وضعیت سدهای پنج گانه تهران حاکی از این است که ۵۴ درصد مخازن سدها خالی است.
ناطقان: بارش‌های اخیر این تصور را در جامعه شکل داده است که امسال وضعیت مخازن سدها بسیار مناسب است و دیگر مشکل کم آبی نخواهیم داشت.

این تصور غلط پرآبی و گذر از خشکسالی و ورود به ترسالی این روزها و با بارش های اخیر نمود بیشتری به خود گرفته است، به طوری که در سطح شهر اکثر مردم به راحتی آب را برای سایر مصارف مثل شستن خودرو و معابر استفاده می‌کنند و هر زمان که از آنها سوال می‌شود، دلیل این بی دقتی در مصرف چیست دلیل آنرا بارش های اخیر عنوان می کنند.

اکثر مردم بر این باور هستند که صرفه جویی تنها برای روزهای کم آبی است و حال که سدهای تهران پر از آب است، دیگر صرفه جویی و مدیریت مصرف معنایی ندارد.

اما علیرغم بارش ها باید گفت که مجموع آب موجود در مخازن سدهای استان تهران به 875 میلیون متر مکعب رسیده است که این رقم در مقایسه با 661 میلیون متر مکعب حجم مخازن سدهای استان در سال گذشته، 32 درصد افزایش یافته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا دهم اردیبهشت‌ماه، حجم آب ورودی به سدهای "لار"، "طالقان"، "کرج"، "لتیان" و "ماملو" یک‌میلیارد و 9 میلیون متر مکعب گزارش شده و خروجی آب از این سدها نیز در مقایسه با سال آبی گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

در مجموع، هم‌اکنون 46 درصد از حجم مخازن سدهای استان تهران پر شده که نسبت به سال آبی 97_96 از 32 درصد افزایش برخوردار بوده است.

حجم مخزن سد لار 77 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با سال گذشته 142 درصد افزایش یافته، سد لتیان با 56 میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته 53 درصد رشد داشته و سد طالقان با 390 میلیون متر مکعب حجم کنونی مخزن، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین