کد خبر: ۱۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تأکید بر اینکه ممنوعیت مجلس برای عدم افزایش 7 درصدی تعرفه آب در حقیقت تیر خلاص به بخش آب کشور است، گفت: افزایش 7 درصدی تعرفه آب برای مشترکان در الگوی مصرف ، تنها 700 تا 1000 تومان است.
ناطقان: یک مقام مسئول در مورد مخالفت مجلس با مصوبه دولت برای افزایش 7 درصدی تعرفه آب مشترکان کم مصرف و 16 درصدی پرمصرف‌ها گفت: از روز گذشته  جلسات منظم و فشرده‌ای میان مسئولان ارشد وزارت نیرو با مجلسی‌ها و به ویژه اعضای کمیسیون انرژی در حال برگزاری است تا در نهایت به یک تفاهمی در این باره برسیم.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ در حقیقت هدف دولت با این مصوبه برخورد با مشترکان پر مصرف بود که ظاهراً به گونه‌ای دیگر این مصوبه تفسیر شده است، اما به هر حال باید اذعان کرد که این مخالفت مجلس تیر خلاصی بر پیکره بخش آب خواهد بود.

پیش‌تر محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قبوض آب براساس تعرفه‌های جدید اول خردادماه صادر می‌شود، گفته بود، متوسط قبوض آب در برخی نقاط به ۷ هزار تومان می‌رسد، اما هزینه تمام شده صدور قبوض ۱۵ هزار تومان است و اگر ممکن می‌شد، قبض آب صادر نمی‌کردیم.

وی افزود:۶۰ درصد مشترکان آب تهرانی، کاملاً کم‌مصرف و زیر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند، اما کمتر از ۵ درصد مشترکان تهرانی ماهانه بالای ۳۰ مترمکعب آب مصرف می‌کنند که سهم به سزایی در مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند، چرا که این مشترکان عموما از آب شرب برای پر کردن استخر و ویلاهای خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،روز گذشته برخی نمایندگان مجلس و در نهایت لاریجانی رئیس مجلس مصوبه دولت مبنی بر رشد ۷ درصدی تعرفه آب و برق برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، غیر قانونی دانسته و در حقیقت افزایش ۱۶ درصدی تعرفه آب و برق پرمصرف ها را نیز خلاف قانون دانسته بود.

با توجه به وضعیت منابع آبی کشور به خصوص شهرهای دارای تنش آبی که شامل شهرهای بزرگی مثل شیراز و اصفهان می‌شوند، برخورد و افزایش تعرفه آب مشترکان پر مصرف که علیرغم تعداد اندک آنها مصرف آب زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، ضروری است.
منبع: فارس
برچسب ها: تیر خلاص ، مجلس ، آب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین