کد خبر: ۱۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان، کالای اساسی در زندگی مردم که افطار و سحرشان قائل به آن است مدیریت نشده و مسئولان دائم می‌گویند کالای اساسی فراوان داریم و انبارها پر است اما در توزیع مدیریت نمی‌شود.
ناطقان: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد وعده‌های خداوند در قرآن بود که خداوند متعال وعده داده بندگانش به ثواب و بهشت و بندگان گنهکار و منافقان و کفار به عذاب در دوزخ وعده داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: میزان ثبات این وعده‌ها و تغییرناپذیری وعده پروردگار در چه موردی است و آیا نسبت به همه است یا خیر؟ اینکه خداوند فرموده گناه‌کار را در عذاب گرفتار و به بنده متقی ثواب می‌دهد آیا هر بنده مومن به ثواب خدا می‌رسد و این وعده قابل تغییر نیست و هر انسان کافر و گناه‌کاری به عذاب خدا نائل می‌شود و این قطعی نیست یا خیر؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برخی با استغفار گناهان‌شان بخشیده می‌شود و مسئله عذاب نسبت به آن‌ها صدق نمی‌یابد یا در مقابل عده‌ای انسان مومن که به ثواب و بهشت وعده داده شده‌اند دچار حبط عمل شده و اجر عمل آن‌ها سقوط می‌کنند و به بهشت وعده داده نمی‌رسند؛ ثبات وعده‌های خدا در چه موردی است؟

وی خاطرنشان کرد: ذات مقدس پروردگار در سوره مبارکه زمر این مسئله را تبیین می‌کند که وعده تخلف‌ناپذیر در مورد چه کسانی تغییرناپذیر است؛ در آیه 16 این سوره خداوند متعال در این مورد مطالبی را بیان می‌کند. گاهی کفر و نفاق در فردی رسوب کرده و وی براساس عناد با خدا کفر می‌ورزد و این‌ها کسانی هستند که در این آیه خداوند در مورد آن‌ها نکاتی را می‌فرماید و در قیامت نیز در آتش به‌سر می‌برند و زندگی دنیوی آ‌ن‌ها نیز این چنین است و وعده خدا نسبت به این‌ها تغییرپذیر نیست و در محاصره آتش و عذاب الهی هستند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: کلمه عذاب و حقیقت عذاب بر این‌ها وارد شده و در مورد این‌ها حقیقت یافته است. مگر می‌توان کسی را که تا ابد در آتش است را نجات داد؟ در مورد افراد متدینی که بهشتی‌بودن آن‌ها نهادینه و قطعی است در آیه 20 همین سوره مبارکه زمر نکاتی ارائه می‌شود. متدینی که اعمال صالحی دارد و زندگی‌اش تحت نرم‌افزار تقوا است و با برنامه تقوا زندگی می‌کنند کسانی هستند که بهشت برای آن‌ها نهادینه شده و این‌ها مرتب در حال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه آرایش جنگی با دشمن است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید در مقابل دشمن آرایش جنگی داشته باشیم؛ جنگ دشمن، جنگ اقتصادی است و ماه رمضان فقط این نیست که مردم به عنوان عبادت خدا روزه بگیرند؛ جامعه روزه‌دار است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه کسی که علنی روزه می‌خورد در حقیقت وحدت اجتماعی را در روزه می‌شکند، تصریح کرد: باید روزه بگیریم تا تکلیف را صورت دهیم و تظاهر برخلاف تکلیف الهی چه با عذر شرعی و یا غیرشرعی، صحیح نیست و یک حرکت ناهنجار است؛ نباید تظاهر به روزه‌خواری صورت بگیرد زیرا جامعه، جامعه روزه‌دار است؛ آرایش، آرایش جنگی است و دشمن سفره ما را هدف قرار داده است.

وی گفت: در ماه رمضان سفره خود را جمع کرده و جامعه، جامعه روزه‌دار است و کسی که علنا روزه می‌خورد، هنجارشکن اجتماعی است و طبق قانون نیز باید با وی برخورد شده و مورد تعقیب قرار گیرد و در قانون پیشگیری از جرم داریم که از هر تظاهر به جرم باید پیشگیری شود زیرا روزه‌خوار یک ناهنجار اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تصریح بر این نکته که در آرایش جنگی باید مدیران و مسئولان جلو باشند، افزود: فرهنگ و ادبیات ما در جنگ با دشمن همان فرهنگ و ادبیات هشت سال دفاع‌مقدس است که دشمن را به جهنم فرستادیم و خودمان در عین قدرت، زنده هستیم و فرهنگ ما همان فرهنگ هشت سال است که جوانان به جبهه می‌رفتند زیرا شاهد بودند که فرماندهان ازخودگذشتگی می‌کنند و در جان‌دادن و ایثار به آن‌ها مقدم هستند و در شب عملیات، صف مقدم جبهه خود فرمانده بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: امروز در مقابل دشمن وارد شده به جنگ نرم و اقتصادی باید آرایش جنگی داشت و مدیران و مسئولان باید آرایش جنگی را مدیریت کنند؛ روز ماه مبارک رمضان، کالای اساسی در زندگی مردم که افطار و سحرشان قائل به آن است مدیریت نشده و دائم می‌گویند کالای اساسی فراوان داریم و انبارها پر است اما در توزیع مدیریت نمی‌کنند و کالا به این گرانی به دست مردم می‌رسد. این چه آرایش جنگی است؟ مگر فرمانده آرایش نیستید؟ مگر مدیریت را قبول نکردید؟ باید توزیع را مدیریت کنید نه اینکه مردم را به بلای گرانی یک مشت افراد زالوصفت که به جان مردم افتاده‌اند گرفتار کنید.

‌امام‌جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: برجامی را تصویب کردید و از اول مقام معظم رهبری فرمودند به آمریکا و غرب اطمینان نیست و به عهد وفا نمی‌کنند و پای امضا نمی‌ایستند؛ از اول عده‌ای قبول نداشتند و برخلاف اعلام خطر از سوی مقام معظم رهبری راه را باز گذاشتند و تجربه کردید و ضربه و خسارت بر مملکت و فناوری هسته‌ای و بر فناوران هسته‌ای وارد شد، حالا این تجربه آن طوری که مقام معظم رهبری فرمودند جواب داد و این تجربه این بود که اروپا خائن است و باید با آمریکا جنگید؛ حالا که جواب داده لااقل در آرایش جنگی محکم بایستید؛ غنی سازی 20 درصد‌ و آب سنگین اراک را راه بیندازید؛ با قدرت وارد شوید و بدانید که مردم هم پشت سر شما هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این مردم 40 سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی‌کنند و در خط انقلاب نمایش دادند که از استکبارستیزی دست برنمی‌دارند و منتظر آقایی هستند که سفره استکبار را جمع می‌کند؛ این مردم با مستکبر یکی نمی‌شوند و معامله نمی‌کنند؛ در این آرایش جنگی مردم ایستاده‌اند؛ عزیزان ما در دولت و قوه قضائیه و مجلس باید مرد و مردانه جلودار مردم شوند و آرایش جنگی را فرماندهی کنند. این آرایش جنگی طبیعی است که نیازمند بستر و حرکت است که مقام معظم رهبری فرمودند تولید باید رونق یابد؛ تولید کشاورزی با وجود بارندگی‌ها باید مدیریت شود و مسئله دامداری مدیریت شود و ما به محصول کشاورزی وارداتی و گوشت وارداتی وابسته نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید واردات را در این آرایش جنگی کم کنیم؛ خداوند باران رحمتش را بر ما نازل کرد و ذات مقدس پروردگار این نعمت را فرستاد و مزارع آماده شده و شما با مدیریت فناور کشاورزی این تولیدات کشاورزی را بالا ببرید که بخش عمده صادرات ما از همین تولیدات کشاورزی است؛ در مقابل دشمنی که به جنگ اقتصادی آمده این‌ها آرایش جنگی است؛ مردم آمده و در میدان هستند؛ مردم در نداشتن و حذف میولات نفسانی و در عرصه‌های همه نگرانی‌ها مقاوم ایستاده‌اند. شما مسئولان و مدیران این آرایش جنگی را فرماندهی کنید تا دشمن بفهمد ما آماده جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ نظامی آن‌ها را شکست می‌دهیم و مثل همه توطئه‌ها، دشمن خاک و خاکستر می‌شود.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین