کد خبر: ۱۹۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
نماینده همدان:
خجسته خاطرنشان کرد:‌ما نزدیک به 18 تریلیون تومان اموال مازاد دولت را داریم که باید مدیریت کنیم و با مدیریت آن را در جهت رونق تولید به کار گیریم چرا که مشکل اصلی ما در رونق تولید به بانک‌ها بازمی‌گردد و بانک‌ها عامل و مشکل اصلی هستند. بانک‌ها یا زیاده‌خواهی می‌کنند و یا اتفاقات دیگر.
ناطقان: امیر خجسته در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه 23 اردیبهشت 98) با اشاره به اعزام ناوهای نظامی آمریکا به خلیج فارس، گفت: دلیل این اقدام به بن بست رسیدن آمریکا و شکستی است که در خاورمیانه خورده و در زورآزمایی که در سوریه و عراق داشت منجر به شکست شد و این شکست را هم پذیرفت و لذا امروز با این سبک به خاطر جبران شکست وارد شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس لبنان داشتیم وی گفت که وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان آمد و با حالت اضطراب 9 دقیقه صحبت کرد و در 9 دقیقه صحبتش 22 بار نام ایران را آورد و 18 بار در رابطه با مقاومت صحبت کرد.

وی افزود:‌آمریکا به بن‌بست رسیده، جنگ اصلا در ایران و خاورمیانه رخ نخواهد داد و آمریکا به دنبال بحث‌های دیگری است و این اقدامات یک بازی سیاسی برای جبران شکست‌های آمریکاست و آمریکا اگر دست از پا خطا کند اسرائیلی نخواهد بود.

خجسته خاطرنشان کرد:‌موضوع دیگری که آمریکا آن را پیگیری می‌کند مذاکره است. جنگ مذاکره که منتظر هستند تلفنی زده شود باید بگویم که آمریکا دیگر مذاکره را به خود نخواهد دید. بدعهدی‌ها و نقض قوانین بین‌المللی را بارها از سوی آمریکا دیده‌ایم و کره شمالی یکی از نمونه‌های آن است فلذا ما دیگر ما مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگری که آمریکا آن را دنبال می‌کند بحث تشدید تحریم‌های اقتصادی است که این بحث مهمی است که در تشدید تحریم‌ها‌ی اقتصادی آمریکا از همه ابزارها استفاده می‌کند. ستاد جنگ اقتصادی در وزارت اقتصادی آمریکا تشکیل شده  حالا ما باید بگوییم ستاد مبارزه با جنگ اقتصادی ما در کجا تشکیل شده، فرمانده جنگ اقتصادی ما کجاست؟ و سرداران جنگ اقتصادی ما در کجا فعالیت می‌کنند. در مقابل آمریکا ما چه کار کرده‌ایم.

وی افزود: جنگی که آمریکا شروع کرده جنگ اقتصادی و فشار  تحریم است ما این تحریم را تبدیل به فرصت می‌کنیم و  به لطف خدا از آن عبور می‌کنیم.

خجسته خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که ما در داخل و اقتصاد داخلی باید مراقبت کنیم ما همه چیز داریم، باید مدیریت کنیم. مسئولین اقتصادی مدیریت را به نحو احسن و اکمل عملیاتی و اجرایی کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاغذی که 12 هزار تومان بودبا انبار کردن کاغذها در طول دو هفته به 45 هزار تومان رسیده  یا خودروسازان ما می‌بینیم که بازار آزاد درباره خودرو تعیین تکلیف می‌کند و یک خودروی پراید ما می‌شود 55 یا 60 میلیون شده. چرا اینگونه شده می‌گویند 5 درصد زیر قیمت بازار آزاد است. بازار آزاد را چه کسانی مدیریت می‌کنند. مگر غیر از دلالان هستند بازار را مدیریت می‌کنند. دست دلال‌ها را ببریم این دلال‌ها به چه کسی وصلند و از کجا تدریس می‌کنند و خط می‌گیرند و پدر اقتصاد کشور را در آوردند.دست دلالان را از کشور باید قطع کرد.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت، مجلسی‌ها، محکم بایستیم و اقتصاد کشور را از دست دلالان خارج کنیم. ما با سرمایه‌ای که داریم می‌توانیم خیلی کارها بکنیم. می‌گویند ما منابع نداریم چرا نداریم ما اگر فرار مالیاتی را مدیریت کنیم 90 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که باید مدیریت کنیم و این میزان را برگردانیم.

خجسته خاطرنشان کرد:‌ما نزدیک به 18 تریلیون تومان اموال مازاد دولت را داریم که باید مدیریت کنیم و با مدیریت آن را در جهت رونق تولید به کار گیریم چرا که مشکل اصلی ما در رونق تولید به بانک‌ها بازمی‌گردد و بانک‌ها عامل و مشکل اصلی هستند. بانک‌ها یا زیاده‌خواهی می‌کنند و یا اتفاقات دیگر.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ما 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم چرا این یارانه پنهان را مدیریت نمی‌کنیم دولت چرا این موضوع را مدیریت نمی‌کند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین