کد خبر: ۱۹۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
بی‌خوابی به کابوسی برای والدین کودکان مبتلا به اوتیسم یا بیش فعالی تبدیل شده‌ است اما محققان با ترفندی ساده این مشکل را حل کرده‌اند.
ناطقان: کارشناسان برای رفع مشکل بی خوابی و بدخوابی در افراد نوعی ابتکار در ساختار پتو و لحاف‌های عادی ایجاد کرده‌اند که بدون نیاز به مصرف دارو یا حتی دگرگون کردن رژیم خوراکی خواب عمیق را به چشمان افراد می‌آورد.
 

امروزه بی‌خوابی به دلایل مختلفی از جمله مشغله‌های فکری، استرس، خیره شدن برای ساعت‌های طولانی به صفحه نمایش وسایل الکترونیکی، نگرانی شغلی و مواردی از این دست بین انسان‌ها بسیارشایع شده است.
 

انواع روش‌ها برای درمان بی‌خوابی وجود دارد از جمله تنظیم رژیم خوراکی، استفاده نکردن از وسایل الکترونیکی د وساعت پیش از خواب و مواردی از این دست، اما یکی از راهکار‌های جدید که بسیار اثرگذار است و می‌تواند سبب رفع مشکل بی‌خوابی در افراد شود استفاده از لحاف و پتو‌های با وزن بالاست.
 
درسال ۲۰۱۸ دانشمندان نسل جدیدی از پتو‌های درمانی را اختراع کردند که درون آن‌ها پر از گلوله‌های پلاستیکی کوچک بود و به این ترتیب افراد با استفاده از این پتو‌ها و اثرطبیعی نیروی جاذبه کره زمین بروزن اجسام به راحتی به خواب می‌رفتند.
 
امروزه شرکت‌های فراوانی در دنیا برای رفع مشکل بدخوابی و بی‌خوابی و ایجاد آرامش در افراد پتو‌های دارای وزن بالا را تولید و روانه بازار‌های جهانی کرده‌اند.
 
این وسیله افزون بر رفع بی‌خوابی می‌تواند سبب آرام سازی و ایجاد خواب عمیق در افراد دچار اختلال‌های روانی، چون استرس، اضطراب، حمله‌های پانیک و کودکان مبتلا به اختلال‌های طیف اوتیسم و بیش فعالی شود.
 
کارشناسان اثربخشی پتو‌های با وزن زیاد در رفع بی‌خوابی افراد را به مدت دو هفته بر روی ۳۱ مرد و زن که دچار بی‌خوابی بوده‌اند را بررسی کردند و دریافتند آن‌ها خواب آرام تر، عمیق‌تر و دارای بازه زمانی طولانی تری را تجربه کرده‌اند.
 

درپژوهشی دیگر دانشمندان اثراستفاده از این پتو‌ها را بر روی ۶۷ کودک مبتلا به اختلال‌های طیف اوتیسم بررسی کرده و دریافتند پتوی باوزن زیاد در زمان خواب سبب آرامش بیشتر آن‌ها می‌شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند وزن زیاد پتو در زمان خواب نوعی احساس آرامش ایجاد می‌کند و فشاری که به بدن دراثر نیروی جاذبه وارد می‌شود سبب رفع استرس و ترس می‌شود.
 
سازندگان پتو‌های دارای وزن زیاد پس از اندازه گیری وزن هر فرد حدود ۱۰ درصد به وزن پتوی او می‌افزایند و به ویژه این شیوه سبب رفع مشکل بی‌خوابی بسیاری از کودکان دارای اختلال‌های روانی شده است.
 
کارشناسان به افرادی که پتو‌های دارای وزن سنگین با استفاده از گلوله‌های پلاستیکی ندارند توصیه می‌کنند از یک یا دو پتو استفاده کنند تا وزن پتو افزایش یابد و به این ترتیب خوابی عمیق و لذت بخش خواهند داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین