کد خبر: ۱۹۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۸
یک متخصص طب سنتی گفت: برای حفظ رطوبت بدن در هنگام روزه‌، خرفه را داخل دوغ شیرین خیسانده و روزانه ۲ تا سه قاشق مصرف کنید.
ناطقان: احمد کریمی متخصص طب سنتی درباره راه‌هایی برای کنترل تشنگی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بهتر است برای تامین آب بدن خود در ماه مبارک رمضان از رطوبت‌زاهایی به غیر از آب استفاده کنیم؛ به طور کلی شربت‌هایی مثل سکنجبین، خاکشیر و شربت آبلیمو می‌تواند منابع خوبی برای حفظ رطوبت بدن باشد، همچنین مصرف سبزیجاتی مثل هویج و کاهو می‌تواند شما را برای روزه داری در روزهای گرم سال همراهی کند.


وی با تاکید بر اینکه بهتر است این شربت‌ها را با فاصله معقولی از افطار مصرف کنید، گفت: یکی از راهکارهای مناسبی که ابوعلی سینا از ‌آ‌ن یاد می‌کند استفاده از تخم خرفه است؛ در این روش می‌توانید این دانه‌ها را درون دوغ شیرین و بدون نمک بخیسانید و آن قدر به آن دوغ اضافه کنید تا همه دوغ جذب دانه‌ها شده و دیگر جایی برای جذب نداشته باشد می‌توانید دانه‌ها را ۲ تا سه قاشق در روز و به خصوص در وعده سحر مصرف کنید تا بتواند شما را برای روزه داری و تامین رطوبت بدن همراهی کند.
روش تهیه ماءالشعیر طبی در خانه

کریمی اظهار کرد: از دیگر مواردی که می‌تواند به افراد روزه دار به خصوص برای سالمندان، ‌روزه اولی‌ها و کسانی که سنگ کلیه دارند کمک کند؛ استفاده از ماءالشعیر طبی است؛ برای تهیه این نوع ماده غذایی می‌توانید دانه‌های جو و آب را با نسبت یک به ۱۴ درون ظرفی ریخته و تا شکفته شدن دانه‌های جو بجوشانید محلول به دست آمده را صاف کرده و از مایع آن به طور روزمره استفاده کنید.


این متخصص طب سنتی با تاکید بر خواص بیشمار ماءالشعیر طبی تصریح کرد: این ماده غذایی می‌تواند منبع بسیار مناسبی برای تامین رطوبت بدن باشد اما توجه کنید که اگر بیش از ۲ روز در یخچال نگهداری شود خواص خود را از دست می‌دهد، بنابراین هرچه زودتر آن را مصرف کنید؛ همچنین مصرف این نوشیدنی به صورت گرم و نیمه گرم تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی یادآوری کرد: با توجه به طولانی بودن روز و گرمای هوا تغذیه مناسب در ایام ماه مبارک رمضان اهمیت بسیاری پیدا می‌کند به هیچ عنوان وعده سحری را حذف نکرده و اصول تغذیه را در دریافت منابع غذایی روزمره رعایت کنید. باید با برنامه‌ای مناسب تمام گروه‌‌های غذایی را دریافت کند و فراموش نکنید که مصرف میوه و سبزیجات حتوی فیبر شما را در حفط رطوبت بدن همراهی می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین