کد خبر: ۱۹۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
نتایج یک تحقیق این حدس را تقویت کرده‌ است که افسردگی باعث تغییر ساختار مغز می‌شود.
ناطقان: نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، به‌مرور شاهد تغییراتی در ساختار مغز خود باشند. بر اساس این تحقیق، عمده این تغییرات در ناحیه‌ای از مغز که به ماده سفید معروف است رخ می‌دهد. این ماده دربردارنده رشته‌هایی است که امکان ارتباط‌های الکتریکی بین سلول‌های مغزی را ممکن می‌سازد. این ماده یکی از بخش‌های مهم ساختار عصبی مغز به شمار می‌رود و در مشکلاتی که در حوزه‌هایی مانند احساسات، روش‌های تفکر و تحلیل اتفاق می‌افتد نقش دارد.

چه افرادی از افسردگی رنج می‌برند؟

محققان برای انجام این مطالعه بیش از ۳ هزار نفر را موردبررسی قرار داده‌اند که تاکنون بزرگ‌ترین نمونه در چنین بررسی به شمار می‌رود. در این مطالعه محققان دانشگاه ادینبرو، با کمک روش‌های تازه تصویربرداری از مغز به مطالعه بخش‌های مختلف ازجمله ماده سفید پرداختند و متوجه شدند در افرادی که نشانه‌های افسردگی دارند، کیفیت این ماده تغییر کرده است.

اگرچه این مطالعه به محققان کمک می‌کند تا درک بهتری از تأثیرات افسردگی بر مغز داشته باشند اما باید در نظر داشت که یافته‌ها و دانش ما در زمینه مغز بسیار محدود است و دانش مدرن در حال کشف رازهای مغز و تأثیرات عوامل مختلف بر آن است.

بااین‌وجود این تحقیق یک‌بار دیگر اهمیت توجه سریع و ویژه به بیماری‌های ذهن و روان را مشخص می‌کند. بسیاری از مردم به دلیل عدم آشنایی و یا باورهای غلط از مراجعه به متخصص در زمان مواجهه با بیماری‌های روانی و ذهنی خودداری می‌کنند درحالی‌که در بسیاری از موارد افسردگی قابل‌مهار و درمان است. عدم درمان افسردگی نه‌تنها کیفیت زندگی شخص و اطرافیان او را به‌طورجدی کاهش می‌دهد که به نظر می‌رسد اثرات درازمدت بر ساختار مغز دارد.
برچسب ها: بلا ، افسردگی ، مغز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین