کد خبر: ۱۹۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
درحالی که کارشناسان حوزه اعتیاد نسبت به آنچه که "حذف ردیف بودجه درمان اعتیاد در سازمان‌های بیمه‌گر" می‌خوانند، انتقاداتی دارند و این بیمه درمانی را روش بهتری برای گسترش درمان معتادان می‌دانند، اما مسوولان سازمان بیمه سلامت معتقدند که این بودجه حذف نشده و به ردیف بودجه ستاد مباره با مواد مخدر منتقل شده است.
ناطقان: دکتر حنان حاجی‌محمودی_ مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پاسخ به انتقادات برخی کارشناسان حوزه درمان اعتیاد مبنی بر حذف ردیف بودجه درمان اعتیاد در سال جاری، با بیان این که این بودجه تنها از سازمان‌های بیمه گر به ستاد مبارزه با مواد مخدر منتقل شده، گفت: البته این ستاد سازوکار بیمه‌ای با سازمان‌های بیمه‌گر ندارد. سابقا نیز به دلیل ضوابطی که ما داشتیم، استقبال چندانی برای دریافت خدمات به صورت بیمه‌ای نمی‌شد.

وی این انتقال بودجه را در راستای متمرکز شدن اهداف کاهش تعداد معتادان مؤثر دانست و افزود: به نظر می‌رسد با این انتقال، ستاد مبارزه با مواد مخدر بتواند اقدامات بهتری انجام دهد.

مهدی نوروزیان_مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت نیز در این باره گفت: این ردیف بودجه چند سالی در اختیار سازمان ما بود و بخش هزینه‌های درمان معتادان مانند متادون‌تراپی را بر اساس تعرفه‌های مصوب پرداخت می‌کرد.

وی با اشاره به حذف این بودجه در سال ۹۸ گفت: اما یک نکته حائز اهمیت است که اگر این معتادان در کنار اعتیاد، بیماری و اختلال روانی داشته باشند، بخشی از هزینه‌ها شامل هزینه دو ماه بستری بیمارستانی و شش ماه بستری مزمن را سازمان بیمه سلامت طبق تعرفه‌های موجود پرداخت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین