کد خبر: ۱۹۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
‌هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان و نذورات مواد غذایی و افطاری‌ها، تقاضای خرید ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می‌یابد که امسال ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت‌ها بازار داغ ظروف یکبار مصرف را تحت تأثیر خود قرار داده است.
ناطقان: این روزها با توجه مشغله زیاد مردم و روی آوردن به سهولت در انجام کارها شاهد رونق بازار ظروف یکبار مصرف در بین خانواده‌های ایرانی هستیم.

استفاده از ظروف یکبار مصرف علاوه بر مضرات، مزایای زیادی نیز دارد که تنوع در رنگ و طرح، سهولت در انجام پذیرایی و صرفه اقتصادی آن موجب شده تا مورد استقبال همگان قرار گیرد.

این در حالی است که چندی پیش با ورود ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاهش مضرات آن نسبت به ظروف پلاستیکی، افراد ترغیب بیشتری برای استفاده از این محصولات پیدا کردند.

ظروف یکبار مصرف گیاهی توانسته با رعایت مسائل بهداشتی و تأیید سلامت مصرف کننندگان در مدت زمان کمی بازار ظروف یکبار مصرف را در دست گرفته و به دلیل مضرات کمتر زیست محیطی، اعتماد همگان را به خود جلب کند.

اما در این میان مسئله افزایش قیمت در این حوزه اثرات مخربی نیز بر بازار محصولات یکبار مصرف را در پی داشته به گونه‌ای که افزایش ناگهانی قیمت ظروف یکبار مصرف هم ضربه بزرگی را به فروشندگان این حوزه متحمل کرد هم مردم نیز از قدرت انتخابشان کاسته شد.

در گذشته‌ای نه چندان دور در بازار ظروف یکبار مصرف تعادل خاصی برقرار بود به گونه‌ای که برای افراد با هر درآمدی بسته به نوع و کیفیت اقلام قیمت‌های مختلف نیز موجود بود اما امروزه با افزایش قیمت‌های کاذب، قیمت‌های ظروف پلاستیکی بالا رفته و مردم از قدرت انتخاب کمتری برای خرید بهره مند شده اند.

به بازار رفته و جویای وضعیت خرید و فروش محصولات یکبار مصرف شدیم در تمام بازار این مسئله مشهود بود که در حال حاضر قیمت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با ظروف یکبار مصرف گیاهی رقابت کرده و چندی است قیمت خود را به ظروف گیاهی رسانده است.

این در حالی است که علی رقم یکسان شدن قیمت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف گیاهی مردم نیز رغبت بیشتری برای خرید در ظروف یکبار مصرف گیاهی را از خود نشان داده و کم کم رو به سوی استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی آورده اند که جای بسی امیدواری دارد.

در ماه مبارک رمضان ظروف یکبار مصرف گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه چینی و بلور استان همدان از افزایش تنوع و کیفیت کالای یکبار مصرف گیاهی در بازار خبر داد و گفت: تنوع در بازار ظروف یکبار مصرف در استان همدان بالا بوده و مردم هیچگونه مشکلی در انتخاب کالای لوکس یکبار مصرف در استان ندارند.

اصغر یاوری یگانه در ادامه خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان هیچ گونه افزایش قیمت در بازار ظروف یکبار مصرف نداشته و قیمت‌ها از فروردین ۹۸ به صورت رسمی توسط اتحادیه به مغازه داران اعلام شده است.

وی از افزایش کاذب قیمت اقلام یکبار مصرف در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته شاهد روند صعودی قیمت‌ها به صورت کاذب بودیم که نزول قیمتی در پی آن بازار را متشنج کرد اما در سال جدید شاهد ثبات بازار هستیم.

وی افزایش ۲۰ درصدی قیمت توسط اتحادیه چینی و بلور در فروردین ۹۸ را امری طبیعی دانست و گفت: هرساله در آغاز سال جدید با توجه به افزایش حقوق کارگران و کارمندان، اتحادیه چینی و بلور نیز نرخ جدید را اعلام کرده که این میزان در سال جدید با توجه به شرایط اقتصادی ۲۰ درصد بوده است.

یاوری یگانه با اشاره به قیمت اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: قیمت لیوان کاغذی بسته‌ای ۶ الی ۷ هزار تومان، لیوان‌های پلاستیکی ۵۰۰ عددی با درنظر گرفتن کیفیت و وزن آن از ۱۶ الی ۲۵ هزار تومان، کاسه‌های آش کوچک دانه‌ای ۱۸۰ الی ۲۴۰ تومان و سطل‌های مخصوص حلیم دانه‌ای ۲۵۰ الی ۵۳۰ تومان توسط اتحادیه به بازار ابلاغ شده است.

یاوری در ادامه افزود: قیمت ظروف گیاهی با اختلاف بسیار ناچیزی در مقایسه با قیمت‌های ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در بازار عرضه می‌شود.

طبق گزارش‌های انجام شده در بازار قیمت‌های موجود در بازار ۱۰ درصد با قیمت اتحادیه تفاوت داشته و مغازه داران طبق تعرفه بازار با ۱۰ درصد بیشتر در بازار عرضه می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین