کد خبر: ۱۹۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را در میان استان‌های کشور در زمینه‌های مختلف از جمله سرانه‌های آموزشی و ورزشی دارد.
ناطقان: الهام فخاری در مراسم امضای تفاهمنامه میان شورای اسلامی استان تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران که صبح امروز به منظور همکاری مشترک منعقد شد، اظهار کرد: یکی از علت‌های رتبه دوم نابرخورداری می‌تواند فقدان برنامه منسجم مبتنی بر آمایش سرزمین و استان باشد که با تشخیص درست مسئله، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خوبی در این مسیر حرکت کرده است.

وی به رونمایی از سند آمایش در جلسات سال گذشته شورای استان اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اولین نهادی که درگیر کرده است شوراها هستند. در حقیقت نقش شوراها هم در آگاه سازی و ارتقای آگاهی مردم و مدیران و هم در نظارت و ارزیابی مدوام سند توسعه، بسیار کلیدی است زیرا در بسیاری از مواقع، عدم آگاهی منجر به مصوباتی در شوراها می‌شود که ممکن است در تعارض با سند توسعه استان باشد.

فخاری با اشاره به اینکه این حرکت ، یک حرکت علمی و اجرایی است زیرا مبنای شفاف، دقیق و قابل سنجشی خواهد داشت گفت: احکام برنامه سوم شهر تهران در سال گذشته مصوب شد. از یک جهت باید متاسف باشیم که در خود برنامه تأخیر داشتیم اما از جهت دیگر می‌توانیم هر نوع تهدید را به فرصت تعبیر کنیم و به عنوان فرصتی برای ارزیابی همخوانی با سند آمایش استان و سند توسعه استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را در شورای استان و شورای شهر خواهیم کرد تا این همخوانی صورت بگیرد گفت: برنامه‌ها نباید با محورهای سند توسعه استان به خصوص سند توسعه شهرستان‌های مجاور تعارض داشته باشند و اگر تعارضی هم وجود داشت در همین مرحله برطرف و در مسیر مشترک بازنویسی شود.

رئیس شورای اسلامی استان تهران اضافه کرد: لازم است سندهای آمایشی و توسعه‌ای به نوعی دانش مشترک همه از جمله مدیران، دستگاه‌های اجرایی مختلف و شوراها باشد زیرا این درس لازم برای همه ما است.

وی با اشاره به اینکه در هر کشوری ممکن است در مسیر توسعه کاستی‌هایی داشته باشد گفت: با توجه به کاستی‌های گذشته اما امروزه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و برنامه محوری تلاشی است که باید همه به آن پایبند باشیم. همچنین از فعالان رسانه نیز دعوت می‌کنم که همانطور که مدیران و اعضای شورا باید به سند آمایش و توسعه در مقیاس استان و شهرستان‌ها مسلط باشند فعالان رسانه‌ای نیز به عنوان مطالبه گران و نظارت کنندگان این سند را مطالعه کنند و فرصتی را فراهم کنیم تا اگر نیاز است فعالان رسانه‌ای برای آگاهی از این سند آموزش‌هایی ببینند تا تسلط بهتری پیدا کنند.

فخاری با اشاره به اینکه مبنای برنامه در همه دنیا آمار است گفت: به نمایندگی از سایر همکاران ما نیز در این راستا همراه هستیم تا سامانه آماری که پایه ریزی شده است را دقیق‌تر، به روزتر و منسجم‌تر بررسی کنیم و مبنای آمار و نه سلیقه برنامه توسعه استان را که الگویی در کشور است پیش ببریم. امیدوارم این اقدام سازمان مدیریت و همکاری‌های مشترک به توسعه فعالیت‌های بیشتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی منجر شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین