کد خبر: ۱۹۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از میان وعده‌های مناسب برای افراد لاغر و دارای اضافه وزن اهمیت دارد و نقش موثری در کنترل وزن ایفا می‌کند.
ناطقان: محمدتقی انوشه متخصص تغذیه درباره تأثیر میان وعده‌ها در رژیم غذایی و کنترل وزن اظهار کرد: در تعیین یک رژیم تغذیه‌ای مناسب میان وعده‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند زیرا باعث کنترل وزن می‌شوند؛ کسانی که قصد افزایش وزن و کاهش وزن  دارند باید میان وعده‌ها را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.

وی تصریح کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد که افراد لاغر به هیچ عنوان نباید میان وعده‌ها را حذف کنند چرا که این امر منجر به کاهش کالری روزانه نسبت به مقدار معین و در نتیجه کاهش وزن در آنها می‌شود، افراد چاق هم باید با مصرف میان وعده از ایجاد گرسنگی بیش از حد جلوگیری کنند و میل به غذا خوردن را در خود کاهش دهند، بنابراین لزوم استفاده از میان وعده‌ها چه در کسانی که قصد کاهش وزن و چه کسانی که قصد افزایش وزن را دارند، با اهمیت است.


انوشه درباره میان وعده مناسب برای افراد لاغر بیان کرد: کسانی که قصد افزایش وزن دارند، بهتر است به دنبال استفاده از مواد مغذی و سالم باشند؛ میان وعده‌هایی مانند نان و پنیر و گردو، ساندویچ مرغ،‌ ساندویچ شامی و غیره می‌تواند برای این افراد مفید باشد، استفاده از یک واحد شیر و میوه‌ها هم تأثیر مثبتی بر بهبود وضعیت جسمانی آنها دارد اما به یاد داشته باشید که استفاده از کیک، چیپس و در کل میان وعده‌های فوری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
میان‌وعده‌های مناسب برای افراد دارای اضافه وزن

این متخصص تغذیه اظهار کرد: افراد دارای اضافه وزن و چاق بهتر است در میان وعده‌ از میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها استفاده کنند؛ مصرف موادی مثل کرفس، کاهو و در کل موادی که فیبر بیشتری دارد، آنها را برای کنترل اشتها همراهی می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی افراد برای افزایش وزن به سراغ استفاده از آبمیوه‌های صنعتی می‌روند اما توجه داشته باشید که در رژیم غذایی متعادل دریافت کالری اهمیت ندارد، بلکه باید به دنبال بهبود ارزش غذایی باشیم؛ آبمیوه‌های صنعتی اغلب ترکیبی در آب، اسانس و شکر هستند و درصد کمی آبمیوه در آنها دیده می‌شود.



انوشه ادامه داد: تشویق افراد لاغر برای استفاده از آبمیوه‌های صنعتی درست مانند وادار کردن آنها به خوردن بیش از حد چربی است و می‌تواند خطرناک باشد؛ تعادل باید در رژیم غذایی رعایت شود و به سلامت و تغذیه توجه داشته باشیم.

این متخصص تغذیه اظهار کرد:‌ اگر قصد استفاده از آبمیوه‌ها را دارید باید به سراغ نمونه‌های طبیعی بروید اما در مجموع آبمیوه‌ها می‌توانند برای افراد لاغر بهتر باشند چرا که افراد دارای اضافه وزن از مصرف میوه به دنبال دریافت فیبر هستند که درصد کمی از آ‌ن در آبمیوه‌ها یافت می‌شوند و بهتر است میوه را جایگزین آن کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین