کد خبر: ۱۹۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
در این مطلب به ذکر روش‌هایی برای درمان پینه و میخچه پرداخته شده است.
ناطقان: چند وقت پیش یکی از دوستانم که از میخچه کف پایش ابراز ناراحتی و درد می‌کرد، به مطب پزشک مراجعه و میخچه اش را جراحی کرده بود. حفره‌ای عمیق در کف پایش به چشم می‌خورد که هر روز آن را پانسمان می‌کرد.

هنوز یک میخچه کوچک در دستش پیدا بود که می‌گفت قرار است برای جراحی آن هم به پزشک مراجعه کند، اما من به او پیشنهاد کردم از روش‌های خانگی استفاده کند. پینه نشانه‌ای واضح از کم آبی و کمبود لایه برداری است.

اگر پینه را درمان نکنید، تبدیل به میخچه می‌شود. میخچه درمناطق حساس مثل کف پا و قسمت انتهایی انگشت بزرگ پا یا روی مفاصل دست ایجاد می‌شود. در طب سنتی روش‌هایی برای درمان آن ذکر شده است از جمله:

پیاز و سرکه سفید

ترکیب سرکه و پیاز، پوست سخت را نرم‌تر می‌کند و پینه و میخچه را به تدریج از بین می‌برد.

روش استفاده

یک عدد پیاز متوسط را پوست کنید و درون نصف لیوان سرکه به مدت ۴ تا ۸ ساعت بگذارید. این مخلوط را روی پینه و میخچه قرار دهید، رویش را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد دست یا پای خود را بشویید. بعد از شست وشو با آب گرم از سنگ پا استفاده کنید.۷ تا ۱۰ روز از این درمان استفاده کنید تا مشکل شما کاملا رفع شود.

نکات بهداشتی

هرگز از موچین یا ناخن گیر برای برداشتن پوست سخت شده استفاده نکنید. اگر کفشتان به پا فشار می‌آورد حتما آن را تغییر د هید. اغلب، کفش‌ها عامل ایجاد میخچه و پینه در پا هستند.

در واقع پینه، پوست سخت و خشکی است که بر اثر فشار مداوم بر یک بخش دست یا پایتان، ایجاد می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین