کد خبر: ۱۹۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
رئیس‌جمهوری ترکیه از نخست‌وزیر عراق در کاخ بش‌تپه آنکارا به‌ صورت رسمی استقبال کرد.
ناطقان: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی مراسمی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق را که جهت دیدار با مقامات ترکیه‌ای وارد آنکارا شده است، در کاخ بش‌تپه مورد استقبال رسمی قرار داد.

پس از اجرای سرود ملی دو کشور، نخست‌وزیر عراق از جایگاه تشریفات سان دید. سپس هیأت‌های طرفین به یکدیگر معرفی شدند.

دیدار دوجانبه عبدالمهدی و اردوغان پس از گرفتن عکس یادگاری بدون حضور خبرنگاران آغاز شد. آنها پس از این دیدار نشست خبری مشترک برگزار کردند.

اردوغان پس از دیدار با عبدالمهدی خطاب به خبرنگاران گفت: در این دیدار بر اهمیت بهره‌برداری مجدد خط لوله انتقال نفت کرکوک-جیحان که توسط داعش تخریب شد، در آینده نزدیک تأکید کردیم.

اردوغان در ادامه همچنین اظهار کرد: بر اولویت بازسازی و توسعه مناطقی که توسط داعش آسیب دیده است و تأسیس یک گذرگاه تجاری به جنوب عراق تأکید کردیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: بر ضرورت همکاری نظامی و اعتماد میان ترکیه و عراق تأکید شد.

همچنین نخست‌وزیر عراق نیز در این نشست خبری تأکید کرد: با هرگونه استفاده از خاک کشورمان با هدف ایجاد مشکل امنیتی برای ترکیه مخالف هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین