کد خبر: ۱۹۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: در حج تمتع امسال به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک حضور خواهد داشت.
ناطقان: محمد تقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر برای سفر حج توضیح داد: در حج تمتع امسال به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک حضور خواهد داشت و به بیماران خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تمهیدات لازم در این زمینه از قبل انجام شده است، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: انتخاب پزشکان از طریق صداوسیما، سازمان نظام پزشکی و سایت جمعیت هلال‌احمر اطلاع‌رسانی شده و پزشکان داوطلب برای حضور ثبت نام کرده‌اند.

حلی‌ساز تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ اولویت انتخاب پزشکان با افرادی بوده که سابقه حضور در حج را دارند و ۳۰ درصد افراد نیز سفر اولی هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این پزشکان زائران را معاینه کرده و آزمایشات غربالگری لازم را انجام داده‌اند و تاکنون استطاعت ۹۵ درصد زائران تأیید شده است.

وی در خصوص داروهای ممنوعه در سفر حج تمتع اضافه کرد: ۱۴ قلم دارو که به نوعی جزو مواد مخدر محسوب می‌شوند در این سفر ممنوع است که مورفین، قرص و شربت متادون، شربت استامینوفن کدیئن، دیازپام، شربت اکسپکتورانت، قرص و آمپول ترامادول و... از جمله این داروها به شمار می‌روند.
منبع: فارس
برچسب ها: پزشک ، حاجی ، حج تمتع
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین