کد خبر: ۱۹۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
موز غنی از پتاسیم، روغن‌های طبیعی، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌هاست که به نرم شدن مو کمک و از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند.
ناطقان: حفظ سلامتی مو و از بین بردن موخوره‌ها از جمله مواردی است که مورد توجه بانوان و دختران جوان قرار می گیرد و معمولاً در چنین شرایطی افراد سعی می کنند تا برای این موضوع چاره ای بیاندیشند.

خواص موز و پوست آن

موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خوراکی در بین افراد است و خواص فراوانی از آن برای سلامتی قید شده است.

این میوه به دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌های سلامت به‌شمار می‌رود.

اما شاید نکته جالب اینجا باشد که تقریباً تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است!

پوست موز برای زیبایی پوست شما بسیار مفید است و باید در رژیم زیبایی‌تان گنجانده شود.

پوست موز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدقارچ‌ها، ضدباکتری‌ها و آنزیم‌های مفید برای بدن است. به‌علاوه سرشار از ویتامین‌های B۶، B۱۲، منیزیم و پتاسیم است.

حفظ سلامتی مو و از بین بردن موخوره‌ها با ماسکی از جنس زباله!
خواص پوست موز برای مو

موز غنی از پتاسیم، روغن‌های طبیعی، کربوهیدرات‌ها و ویتامین هاست که به نرم شدن مو کمک می کند و از شکنندگی موها جلوگیری می کند و حتی باعث کنترل شوره سر می شود.

همانطور که ماسک‌های مختلف موز برای پوست فواید بسیار دارند از تاثیرات اون روی مو هم نباید غافل شویم.
درمان موهای خشک و آسیب دیده به کمک پوست موز

ریزش مو در افرادی که موهای خشک دارند بسیار بیشتره و از این رو با درمان موی خشک تا حد زیادی می توان ریزش مو را کنترل کرد.

مصرف ویتامین ایی ٍبرای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است و ساقه‌ی موها را تقویت می کند و از آنجایی که که موز منبع غنی از ویتامین ایی است می توان با یکی از ماسک‌های این میوه که برای درمان موهای خشک وآسیب دیده مناسب بوده و ترکیبی از پوره‌ی موز رسیده با چند قطره روغن بادام است، این مشکل را حل کرد. که در این راستا باید ماسک مربوطه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برروی موها بماند و بعد با آب ولرم شسته شود.

ویتامین موجود در موز به همراه ویتامین ایی روغن بادام سبب براق شدن و نرمی موها می شود.
درخشش مو با استفاده از ماسک موز

برای داشتن موهای خوشرنگ و درخشان می توانید یک عدد موز پوست کنده را به همراه ۱/۴ فنجان روغن زیتون و یک عدد سفیده‌ی تخم مرغ در مخلوط کن قرار داده و به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید سپس پوره‌ی سیب زمینی به آن اضافه کنید و ۱۵ دقیقه موهای خود را با این ماسک بپوشانید و بعد از این زمان با شامپو موهارو شستشو دهید.
موز و مبارزه با ریزش مو

ریزش مو از جمله مشکلاتی است که اکثر بانوان با آن درگیر هستند و همیشه به دنبال راه حلی برای این موضوع می گردند و پیشنهاد می شود تا یک موز رسیده را کاملاً له کرده و با کمی ماست مخلوط کنید تا بصورت خمیری یکدست در آید و سپس این ماسک رو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو قرار داده و پس از آن موها را با آب سرد شستشو دهید.

حفظ سلامتی مو و از بین بردن موخوره‌ها با ماسکی از جنس زباله!
ماسک موز سودمند برای درمان موخوره

موخوره یکی دیگر از مشکلات بانوان و دخترانی محسوب می شود که موهای بلندی دارند و از این رو می توان برای حل این مشکل از ماسک موز استفاده کرد بدین صورت که؛ موز را به تنهایی پوره کنید و به موها بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد ماسکش رو روی موهاتون بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدهید.

این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیرش بر روی موها نمایان شود.
ماسک نرم کننده‌ی موی سر

اکثر افراد به خصوص در فصل تابستان بدلیل وجود آفتاب شدید و آلودگی هوا از موهای خشک و شکننده‌ی خود ناراضی هستند که برای حل چنین مشکلی استفاده از ماسک موز پیشنهاد می شود.

بدین صورت که می توان موز را به تنهایی پوره کرد و روی موها گذاشت و یا یک عدد موز رسیده را به همراه نصف آووکادو و کمی روغن نارگیل مخلوط کرد و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها قرار داد که این امر سبب بهبود موهای آسیب دیده می شود.

البته به جای آووکادو می توانید از پودر کاکائو استفاده کنید که این موضوع به شما کمک می کند تا رنگ طبیعی موهاتون حفظ شود.

حفظ سلامتی مو و از بین بردن موخوره‌ها با ماسکی از جنس زباله!
نکاتی درباره استفاده از ماسک موز

در حالی که استفاده از تمام ماسک‌های بالا برای مو بسیار مفید و سودمند است، اما توجه به دو نکته ضروری است که حتماً باید به آن دقت کنید که؛ موز در این ماسک‌ها باید کاملاً له شده باشد و هیچ تکه‌ای نداشته باشد و هرگز اجازه ندهید که این ماسک‌ها روی موهایتان کاملاً خشک شود، زیرا برای شستنش دچار دردسر می شوید و هرگاه حس کردید که ماسک در حال خشک شدن است سریعاً موهای خود را بشویید.

برای تهیه ماسک مو موز کافی است یک موز را له کنید و آن را بر روی موهایتان بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را به همان شکل رها کنید.

پس از ۲۰ دقیقه موهایتان را بشویید و خشک کنید.

سعی کنید از شامپوهای گیاهی و بی خطر استفاده کنید.

روزی یک مرتبه به مدت ۵ روز این کار را ادامه دهید و بعد از این بازه زمانی ۵ روزه از اثرات خارق العاده موز بر روی موهایتان لذت ببرید و این ماسک خانگی و طبیعی را به دیگران نیز پیشنهاد دهید.

منبع: مهر
برچسب ها: موز ، مو خوره ، میوه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین