کد خبر: ۱۹۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
با انحلال ائتلاف حاکم پارلمانی اوکراین که امروز (جمعه) و پس از ترک حزب جبهه مردمی از دولت در حال کناره‌گیری صورت گرفت، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور وجود دارد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، ماکسیم بورباک، رهبر حزب جبهه مردمی اوکراین در دولت پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری اوکراین، به پارلمان گفت: ما خروج خود را از ائتلاف حاکم، جدایی از فعالیت‌های آنها و نیز ابتکار عمل برای تشکیل یک ائتلاف جدید با دستور کاری جدید را اعلام کردیم.

پارلمان اوکراین حالا یک ماه زمان دارد تا یک ائتلاف جدید را تشکیل دهد یا ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری جدید این کشور می‌تواند آن را منحل کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

ولودمیر زلنسکی، موفق شد تا ماه گذشته میلادی گوی ریاست جمهوری را از پترو پوروشنکو برباید اما حزب جدیدش فاقد نماینده در پارلمان است.

انتخابات زودهنگام احتمالاً می‌تواند برای زلنسکی پیروزی به ارمغان بیاورد حتی با وجود اینکه حزبش اکثریتی در پارلمان ندارد.

زلنسکی در حالی پیروز انتخابات شد که یک کمدین بود و هیچ سابقه سیاسی نداشت؛ وی قرار است روز دوشنبه فعالیت خود را به عنوان رئیس جمهوری اوکراین رسماً آغاز کند.

رئیس پارلمان اوکراین نیز گفته که ائتلاف حاکم فعالیت‌هایش را تحویل داده و از امروز به مدت یک ماه ائتلاف جدید باید شکل بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین